×

منشور حقوق اسکان بررسی می‌شود

منشور حقوق اسکان بررسی می‌شود

منشور حقوق اسکان بررسی می‌شود

منشور-حقوق-اسکان-بررسی-می‌شود وکیل 

«منشور حقوق اسکان» بررسی می‌شود

11 اردیبهشت 1390 ساعت 14:01

نشست نقد و بررسی کتاب «منشور حقوق اسکان» عصر امروز برگزار می‌شود. اهمیت این اثر از آن جهت است که مبنای بیانیه سازمان ملل متحد در باب شهرها و دیگر سکونت‌گاه‌های بشری قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب نوشته دکتر نادر اردلان و جمعی از معماران معاصر است.

در سال 1353 گردهمایی بین‌المللی مهندسان معمار در تخت جمشید برپا شد که سند حاصل از آن بر طراحی مسکن‌ها بر مبنای ارزش‌های انسانی، الگوهای زیستی ساکنان، حفظ و ابقای محدوده‌های پیاده‌روی نواحی شهری و هماهنگی معماری با محیط‌های اطراف تاکید داشت.

کتاب «منشور حقوق اسکان» بر اساس همین مبنا نوشته شد و از این رو کتابی پایه برای شهرسازان، طراحان، برنامه‌ریزان و سایر تصمیم‌گیران در امور شهری و توسعه شهرها به شمار می‌آید.

این کتاب را همچنین می‌توان در شمار افتخارات ملی ایرانیان به حساب آورد، زیرا مبنای بیانیه سازمان ملل متحد در باب شهرها و دیگر سکونت‌گاه‌های بشری نیز قرار گرفته است.

در نشست نقد و بررسی این اثر گیتی اعتماد، معمار و پژوهشگر امور شهری و از بنیان‌گذاران «گروه مطالعات شهری و منطقه‌ای»، محمدرضا حائری، سردبیر مجله «اندیشه ایرانشهر» و غلامرضا کاظمیان، مدرس و محقق مدیریت و برنامه‌ریزی شهری حضور دارند.

این نشست عصر امروز، یکشنبه 11 اردیبهشت ساعت 16 در شرکت بین‌المللی پژوهش و نشر یادآوران در بلوار کشاورز، خیابان برادران عبدالله زاده، خیابان رستاک، بین ورنوس و شوریده، شماره پنج برگزار می‌شود.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.