×

لایحه آیین دادرسی کیفری تایید شد

لایحه آیین دادرسی کیفری تایید شد

«محمد علی اسفنانی» افزود آیین دادرسی کیفری که اخیرا شورای نگهبان ایراداتی به برخی از مواد آن گرفته بود پس از رفع ایرادات، در شورای نگهبان تایید شده است

لایحه-آیین-دادرسی-کیفری-تایید-شد

«محمد علی اسفنانی»  افزود: آیین دادرسی کیفری که اخیرا شورای نگهبان ایراداتی به برخی از مواد آن گرفته بود پس از رفع ایرادات، در شورای نگهبان تایید شده است.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به اینکه آیین دادرسی نیروهای مسلح، آیین دادرسی جرایم رایانه ای و آیین دادرسی کیفری با هم یک قانون محسوب می شود به خاطر همین آیین دادرسی کیفری فعلا ابلاغ نمی شود تا دو قسمت دیگر هم در شورای نگهبات تایید شوند و بعد از آن به اتفاق ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

اسفنانی یا یادآوری اینکه آیین دادرسی نیروهای مسلح در کمیسیون حقوقی و قضایی بررسی و نهایی شده و برای شورای نگهبان ارسال شده است افزود: بر همین اساس دستور نخست کمیسیون در جلسات هفته جاری، بررسی لایحه آیین دادرسی جرایم رایانه ای است تا این قسمت هم هر چه زودتر تصویب و تایید شود.

 لایحه حمایت از کودکان دستور کار کمیسیون در هفته های آینده

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بررسی طرح ممنوعیت بکارگیری سلاح سرد و لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان نیز در دستور کار کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در هفته های آینده قرار دارد.اسفنانی درباره آخرین وضعیت لایحه نحوه اجرای محکومیت های مالی نیز گفت: بررسی این لایحه در کمیسیون قضایی پایان یافته و برای طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درباره طرح جرم سیاسی نیز گفت: این طرح هنوز در مجلس اعلام وصول نشده است و قرار است کار کارشناسی بیشتری روی آن انجام شود.

منبع : کانون وکلای دادگستری اصفهان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.