×

یکم آذر، برگزاری آزمون وکالت

یکم آذر، برگزاری آزمون وکالت

رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران گفت آزمون وکالت سال 1392 در نخستین روز آذر در کانون های وکلای سراسر کشور برگزار خواهد شد

یکم-آذر،-برگزاری-آزمون-وکالت وکیل 

رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران گفت: آزمون وکالت سال 1392 در نخستین روز آذر در کانون های وکلای سراسر کشور برگزار خواهد شد .

مندنی پور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر درباره آزمون امسال کانون های وکلای دادگستری سراسر کشور افزود: همانند سال های گذشته از دوم شهریور امسال از طریق سایت اتحادیه ، سایت های کانون های وکلای سراسر کشور و روزنامه اطلاعات اگهی آزمون را منتشر کردیم و از فردا ، یکم مهر نیز ثبت نام از داوطلبان انجام خواهد شد و زمان ثبت نام نیز تا دهم مهر ادامه خواهد داشت.

وی گفت: آزمون نیز اول آذر سال 92 از ساعت 8 صبح در 23 کانون وکلای دادگستری سراسر کشور برگزار خواهد شد.

مندنی پور ادامه داد: این آزمون با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور و اتحادیه سراسری کانون های وکلا به نمایندگی از کانون های سراسر کشور برگزار می شود.

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران گفت: تعداد افرادی که امسال برابر ماده یک قانون نحوه کیفیت اخذ پروانه وکالت ، در کمیسیون نیاز کانون های وکلای کشور با همکاری دستگاه قضا پذیرفته می شود ، 2814 نفر است.

وی افزود: از این میان کانون وکلای دادگستری مرکز با 1250 نفر بیشترین و کانون وکلای دادگستری قم با 20 نفر کمترین پذیرش را خواهد داشت.

مندنی پور گفت: نتایج این آزمون نیز همانند روال سابق یک ماه بعد از برگزاری آزمون از طریق سایت سازمان سنجش اموزش کشور همزمان در سایت اتحادیه و سایت کانون های مختلف وکلا اعلام می شو .

وی درباره تغییرات اعمال شده در آزمون امسال نیز افزود: تغییری در آزمون امسال نداریم جز اینکه برابر اساسنامه یک کانون به کانون های سراسر وکلای دادگستری کشور اضافه شده است که کانون وکلای چهارمحال و بختیاری است که سهمیه خود را دارد.

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران درباره بومی گزینی و شرایط شرکت کارآموزان در آزمون امسال نیز گفت: ما بحث بومی گزینی را اصولا برخلاف چهارچوب قانون اساسی می دانیم و تشخیص کانون های وکلا این است که با اعمال این بحث نمی توان حقوق شهروندان را نادیده گرفت بنابراین بومی گزینی را نمی توانیم بپذیریم.

وی افزود: درباره شرکت کارآموزان وکالت در آزمون امسال نیز برابر مصوبه شورای اجرایی اتحادیه قرار بر این شد که همه کارآموزان همانند گذشته مجدد بتوانند در آزمون شرکت کنند.

مندنی پور درباره تعداد داوطلبان شرکت در آزمون امسال نسبت به سال گذشته نیز گفت: هنوز آمار امسال را نداریم اما براساس آمار مقایسه ای سال 91 نسبت به سال 90 ، به طور تقریبی افزایش داوطلبان حدود 5 -6 هزار نفر خواهد بود.

وی افزود: یعنی سال گذشته ما 44 هزار نفر شرکت کننده داشتیم که امسال پیش بینی ما این است تعداد داوطلبان شرکت در آزمون وکالت بالای 50 هزار نفر باشد.

منبع : وکلای ملت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.