×

آیین نامه اجرایی بند 17 قانون بودجه سال 1392 کل کشور

آیین نامه اجرایی بند 17 قانون بودجه سال 1392 کل کشور

آیین نامه اجرایی بند 17 قانون بودجه سال 1392 کل کشور

آیین-نامه-اجرایی-بند-17-قانون-بودجه-سال-1392-کل-کشور

شماره120690/ت49554هـ 

وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور

هیئت‌وزیران در جلسه مورخ26/6/1392 بنا به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور و به استناد بند (17) قانون بودجه سال 1392 کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند یادشده را به شرح زیر تصویب نمود:

ماده1ـ در این آیین‌نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می‌روند:

الف ـ معاونت: معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور.

ب ـ بخش غیردولتی (خصوصی ـ تعاونی): انواع شرکت‌ها، مؤسسات، سازمان‌ها نهادها، تشکل‌ها، انجمن‌ها، جمعیت‌ها، کانون‌ها و شوراهای خصوصی و تعاونی که دارای مجوز قانونی برای فعالیت‌های حرفه‌ای و تخصصی هستند.

ج ـ خدمت: خروجی نهایی فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی که برای متقاضیان ارایه شده و کمیت‌پذیر و قابل اندازه‌گیری باشد نظیر صدور و ثبت اسناد مالی، تولید نهال، تربیت دانش‌آموز، مداوای بیمار، صدور مجوز برای بهره‌برداری از مراکز فرهنگی و کتابخانه‌ها.

د ـ هزینه پایه کالا یا خدمت: هزینه‌ای که توسط کارگروه موضوع ماده (4) این آیین‌نامه در چارچوب قوانین و مقررات و برای خرید کالا یا خدمت ملاک عمل قرار می‌گیرد.

هـ ـ دستگاه اجرایی: دستگاه‌های اجرایی که دارای ردیف اعتباری در جدول شماره (7) قانون بودجه سال 1392 کل کشور بوده و دارای اختیار خرید کالا یا خدمت براساس قوانین و مقررات از بخش غیردولتی (خصوصی ـ تعاونی) می‌باشند.

ماده2ـ دستـگاه‌های اجرایی پیشنهاد خود را در خصوص خرید کالا یا خدمت از بخش غیردولتی (خصوصی ـ تعاونی) در چارچوب فرم (برگه) پیوست که تأییدشده به مهر دفتر هیئت دولت است حداکثر تا پایان دی ماه سالجاری برای تأیید به معاونت اعلام می‌نمایند.

ماده3ـ اعتبارات موضوع این آیین‌‌نامه با پیشنهاد دستگاه اجرایی و تأیید معاونت، از سقف اعتبارات مربوط در جدول شماره (7) قانون بودجه سال 1392 کل کشور، کسر و به ردیف مربوط در جدول شماره (9) قانون یادشده اضافه می‌گردد تا در قالب موافقتنامه‌های متبادله با معاونت جهت خرید کالا یا خدمت از بخش غیردولتی (خصوصی ـ تعاونی) اختصاص یابد.

تبصره1ـ منظور از اعتبارات، اعتبار هزینه‌ای، تملک داراییهای سرمایه‌ای، مالی و اختصاصی مصوب می‌باشد که با رعایت ماده (30) قانون برنامه و بودجه کشور ـ مصوب 1351ـ تخصیص می‌یابد.

تبصره2ـ اعتبارات انتقال یافته به جدول شماره (9) قانون بودجه سال 1392 کل کشور، برای خرید کالا یا خدمت از بخش غیردولتی (خصوصی ـ تعاونی) پس از انعقاد قرارداد و ارایه گزارش عملکرد توسط دستگاه اجرایی تخصیص خواهد یافت.

ماده4ـ به منظور تعیین کالا و خدمت موردنیاز که از بخش غیردولتی (خصوصی ـ تعاونی) قابل خرید است، کارگروه اجرایی متشکل از معاون اداری و مالی و یا توسعه مدیریت و یا عناوین مشابه، ذیحساب و مدیرکل امور مالی با تأیید وزیر و یا رییس دستگاه با وظایف و اختیارات زیر تشکیل می‌گردد:

الف ـ تعیین سهمیه اعتبارات تخصیص‌یافته دستگاه به تفکیک کالا یا خدمت و اعلام آن به معاونت از طریق رییس دستگاه اجرایی.

ب ـ اطلاع‌رسانی در خصوص صلاحیت فنی بخش غیردولتی (خصوصی ـ تعاونی) و اعلام عمومی آن از طریق رسانه‌ها.

ج ـ تعیین هزینه‌های پایه کالا یا خدمت.

د ـ تعیین شرح قراردادهای خرید از بخش غیردولتی (خصوصی ـ تعاونی) به تفکیک روش‌های تعیین‌شده با رعایت قوانین و مقررات مربوط.

ماده5 ـ خدماتی که براساس این آیین‌نامه از بخش غیردولتی (خصوصی ـ تعاونی) تأمین می‌شوند، باید مشخص و کمیت‌پذیر باشند به نحوی که بتوان بر کمیت و کیفیت خدمات خریداری‌شده نظارت کرد.

ماده6 ـ اشخاص حقیقی و حقوقی طرف قرارداد باید دارای پروانه فعالیت از مراجع قانونی ذی‌ربط باشند و با تأیید دستگاه اجرایی توانایی و امکانات لازم برای انجام تعهدات موضوع قرارداد را داشته باشند. انتخاب بخش غیردولتی (خصوصی ـ تعاونی) به صورت رقابتی با رعایت قوانین و مقررات مربوط خواهد بود.

ماده7ـ دستگاه‌های اجرایی موظفند گزارش عملکرد بند (17) قانون بودجه سال 1392 کل کشور را به معاونت ارایه نمایند.

معاون اول رئیس‎جمهور ـ اسحاق جهانگیری

منبع : روزنامه رسمی

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.