صفورا مهدوی نژاد ارشلو وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان
علی جاوید وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی و عضو هیئت علمی دانشگاه
سالار حسین منفرد وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
طیبه برزگر وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز ،با بیش از 10 سال سابقه کار و وکیل بانکها و موسسات مالی و اعتباری و وکیل شرکتهای خصوصی
وب سایت دکتر مهدی مومنی عضو هیئت علمی دانشگاه و  وکیل پایه یک دادگستری کانون وکلای دادگستری مرکز
هدی فرخی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز<br>
متخصص در دعاوی حقوقی ،دعاوی کیفری ،دعاوی خانوادگی،طلاق ،دعاوی گمرکی
شیرزاد حیدری شهباز وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
موسسه حقوقی کامران میرزایی و همکاران (موسسه حقوقی حامیان عدالت مطلق)

جهت مشاوره تلفنی با وکیل با شماره09128304909 در تماس باشید.

آیین نامه اجرایی بند 21 قانون بودجه سال 1392 کل کشور

ارسالی توسط مریم میراحمدی وکیل پایه یک دادگستری
آیین نامه اجرایی بند 21 قانون بودجه سال 1392 کل کشور

آیین نامه اجرایی بند 21 قانون بودجه سال 1392 کل کشور

شماره۱۲۰۸۹۵/ت۴۹۵۵۵هـ   

وزارت جهاد کشاورزی ـ وزارت نیرو ـ معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۲۴/۶/۱۳۹۲ بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور و به استناد بند (۲۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند یادشده را به شرح زیر تصویب نمود:

 ماده۱ـ اصطلاحات زیر در این آیین‌نامه در معانی مشروح مربوط به کار می‌روند:

الف ـ دستگاه اجرایی: دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ذیل برنامه‌های (۴۰۱۵۲) و (۴۰۲۰۱) مندرج در قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور شامل وزارتخانه‌های نیرو (شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران) و جهاد کشاورزی (سازمانهای جهاد کشاورزی استان‌ها) و مؤسسات جهاد نصر.

ب ـ بهره‌‌برداران: سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی بخش غیردولتی، تعاونی‌های تولیدی کشاورزی، تشکل‌های آب‌بران و شرکت‌های سهامی زراعی که متقاضی استفاده از امکانات و تسهیلات این آیین‌نامه می‌باشند.

ج ـ سهم بهره‌برداران: معادل پانزده درصد از هزینه‌های مربوط به احداث و تکمیل طرح‌های مشمول این آیین‌نامه که توسط بهره‌برداران در قالب یکی از موارد زیر و یا ترکیبی از آن‌ها قابل تأمین است:

۱ـ تأمین کالا: مصالح، تجهیزات، ادوات و ماشین‌آلات موردنیاز در اجرای طرح که معادل ریالی ارزش آن در زمان عقد قرارداد براساس نظر کارشناس رسمی تعیین می‌شود.

۲ـ تهاتر زمین: مابه‌ازای ارزش آن بخش از اراضی بهره‌بردار که در اثر اجرای طرح از چرخه تولید خارج می‌شود. معادل ریالی این مابه‌ازاء در زمان عقد قرارداد براساس نظر کارشناس رسمی تعیین می‌شود.

۳ـ تأمین کارگر: میزان نیروی کاری که توسط بهره‌برداران در اجرای طرح به کار گرفته می‌شود. مبنای محاسبه معادل ارزش ریالی آن، حداقل دستمزد روزانه نیروی کار در چارچوب مقررات مربوط و در زمان عقد قرارداد می‌باشد.

۴ـ پرداخت نقدی: مبالغی که توسط بهره‌بردار بابت سهم خود در اجرای طرح به صورت نقدی پرداخت می‌شود.

د ـ سهم مشارکت دولت: هشتاد و پنج درصد از کل هزینه‌های احداث و تکمیل طرح‌های مشمول این آیین‌نامه که توسط دستگاه اجرایی تعیین و تأمین می‌شود.

هـ ـ مؤسسه عامل: بانک عامل یا صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی که اعتبارات سهم دولت در قالب تفاهم‌نامه با دستگاه‌اجرایی نزد آن نگهداری می‌شود.

و ـ حساب خاص: حساب طرح (غیردولتی) که توسط دستگاه اجرایی برای نگهداری سهم نقدی بهره‌برداران نزد مؤسسه عامل افتتاح می‌شود.

ز ـ تعاونی‌های تولیدی و شرکت‌های سهامی زراعی: تشکل‌های حقوقی غیردولتی بخش کشاورزی که مطابق قوانین و مقررات فعالیت می‌نمایند.

ح ـ تشکل آب بران: تشکل‌های حقوقی غیردولتی که مطابق با قوانین مربوط در تحویل و توزیع آب بین بهره‌برداران فعالیت می‌نمایند.

ط ـ طرح‌های مشمول: طرح‌های ملی و استانی به شرح زیر که در ذیل برنامه‌های (۴۰۱۵۲) و (۴۰۲۰۱) در قالب موافقتنامه‌های متبادله با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و یا معاونت برنامه‌ریزی استانداری‌ها، توسط دستگاه اجرایی اجرا می‌شوند:

۱ـ شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی دارای مجوز تخصیص آب

۲ـ آب بندانها و بندسازها

۳ـ روش‌های نوین آبیاری دارای مجوز تخصیص آب شامل آبیاری بارانی، موضعی و کم فشار (لوله‌های دریچه‌دار)

۴ـ اجرای عملیات آب و خاک کشاورزی، تجهیز و نوسازی اراضی، پوشش انهار سنتی، بهسازی کانال‌های آبیاری عمومی، جاده‌های دسترسی به مزارع، سردهانه سازی انهار سنتی، انتقال آب با لوله از منبع تأمین آب تا اراضی کشاورزی

۵ ـ بهینه‌سازی مصرف آب و انرژی

ماده۲ـ دستگاه اجرایی مجاز است طرح‌های مشمول را متناسب با شرایط اراضی تحت پوشش طرح‌ها و شرایط بهره‌برداران به یکی از روش‌های زیر و یا تلفیقی از آنها اجرا نماید:

الف ـ اجرای طرح توسط بهره‌برداران: در این روش مدیریت اجرایی طرح توسط بهره‌برداران انجام می‌شود و نقش دستگاه اجرایی، ارایه کمک‌های بلاعوض، انجام مطالعات، طراحی و نظارت بر اجرا است.
مراحل اجرای این روش به شرح زیر است:

۱ـ تقاضای بهره‌برداران برای اجرای طرح‌های مشمول و تأیید اولویت اجرا توسط دستگاه اجرایی با رعایت ماده (۳).

۲ـ نحوه تعیین سهم دولت و بهره‌برداران و شیوه تأمین آن توسط دستگاه اجرایی.

۳ـ تأمین اعتبار سهم دولت توسط دستگاه اجرایی در قالب واریز به‌حساب مؤسسه عامل.

۴ـ افتتاح حساب خاص طرح توسط دستگاه اجرایی در مواردی که تمام یا بخشی از سهم بهره‌برداران باید به صورت نقدی تأمین گردد.

۵ ـ انتخاب مشاور برای نظارت بر اجراء توسط دستگاه اجرایی.

۶ ـ ارایه صورت وضعیت به مشاور ناظر طرح توسط بهره‌بردار.

۷ـ کنترل صورت وضعیت توسط مشاور ناظر و ارایه آن به دستگاه اجرایی برای تأیید آن.

۸ ـ پرداخت سهم دولت و بخش نقدی سهم بهره‌برداران براساس صورت وضعیت تأیید شده توسط مؤسسه عامل.

ب ـ اجرای طرح توسط دستگاه اجرایی: در این روش دستگاه اجرایی در چارچوب نظام فنی و اجرایی کشور و با رعایت اولویت‌های موضوع ماده (۳) اقدام می‌نماید.

ماده۳ـ رعایت اولویت‌های زیر در اجرای طرح‌های مشمول الزامی است:

۱ـ دشت‌های با وضعیت ممنوعه بحرانی و ممنوعه از لحاظ منابع آب‌های زیرزمینی.

۲ـ چاه‌های کشاورزی مجهز به کنتور هوشمند تحویل آب.

۳ـ اراضی زراعی و باغی تجمیع و یکپارچه شده.

۴ـ مناطق مرزی.

۵ ـ سامانه‌های آبیاری موضعی (قطره‌ای، زیرسطحی، تایپ، میکروجت و بابلر).

۶ ـ توسعه شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی که شبکه‌های اصلی آن احداث شده و از تأمین آب اطمینان حاصل شده باشد.

۷ـ وجود تشکل‌های بهره‌برداری فعال.

ماده۴ـ معافیت‌های سهم بهره‌برداران از پرداخت سهم مشارکت در احداث شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی به شرح زیر تعیین می‌شود:

الف ـ بهره‌برداران مناطق محروم مطابق با فهرست پیوست تصویب‌نامه شماره ۷۶۲۵۴/ت۳۶۰۹۵هـ مورخ ۱۰/۴/۱۳۸۸ تنفیذی به موجب تصـویب‌نامـه شماره ۲۶۲۶۵۰/ت۴۸۸۷۴هـ مورخ ۲۸/۱۲/۱۳۹۱ .

ب ـ بهره‌بردارانی که در احداث شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی براساس تأیید و اعلام شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران و یا شرکت‌های سهامی آب منطقه‌ای و سازمان آب و برق خوزستان، مشارکت نموده‌اند.

ماده۵ ـ دستگاه اجرایی موظف است به منظور ارایه گزارش‌های دوره‌ای و پایش مستمر میزان پیشرفت فیزیکی و مالی نسبت به ورود اطلاعات عملکرد طرحهای مشمول در قالب سامانه ذی‌ربط اقدام نماید. در صورت لزوم، اعتبار موردنیاز ایجاد سامانه‌های ذی‌ربط در موافقتنامه‌های مربوط پیش‌بینی می‌شود.

معاون اول رئیس‎جمهور ـ اسحاق جهانگیری

منبع : روزنامه رسمی

مطالب مرتبط

امکان تغییر نام پس از 18 سالگی

نام نویسنده
امکان تغییر نام پس از 18 سالگی

امکان تغییر نام پس از 18 سالگی

ادامه مطلب ...

تغییر نام کوچک امکان پذیر شد

نام نویسنده
تغییر نام کوچک امکان پذیر شد

تغییر نام کوچک امکان پذیر شد

ادامه مطلب ...

تغییر نام کوچک

نام نویسنده
تغییر نام کوچک

تغییر نام کوچک

ادامه مطلب ...

چطور می‌ توانم نام و نام خانوادگی‌ ام را تغییر دهم؟

نام نویسنده
چطور می‌ توانم نام و نام خانوادگی‌ ام را تغییر دهم؟

چطور می‌ توانم نام و نام خانوادگی‌ ام را تغییر دهم؟

ادامه مطلب ...

چگونگی نامگذاری طفل نامشروع-چگونه نام خانوادگی خود را تغییر دهیم

نام نویسنده
چگونگی نامگذاری طفل نامشروع-چگونه نام خانوادگی خود را تغییر دهیم

چگونگی نامگذاری طفل نامشروع-چگونه نام خانوادگی خود را تغییر دهیم

ادامه مطلب ...

شرایط ثبت ولادت، ازدواج، طلاق و تغییر نام

نام نویسنده
شرایط ثبت ولادت، ازدواج، طلاق و تغییر نام

شرایط ثبت ولادت، ازدواج، طلاق و تغییر نام

ادامه مطلب ...

شناسنامه و تغییر تاریخ تولد

نام نویسنده
شناسنامه و تغییر تاریخ تولد

شناسنامه و تغییر تاریخ تولد

ادامه مطلب ...

امکان تغییر نام بدون حکم قضایی

نام نویسنده
امکان تغییر نام بدون حکم قضایی

امکان تغییر نام بدون حکم قضایی

ادامه مطلب ...

بسته حقوقی برای آنها که نام خود را دوست ندارند از ثبت احوال تا مراجع قضایی

نام نویسنده
بسته حقوقی برای آنها که نام خود را دوست ندارند از ثبت احوال تا مراجع قضایی

گروه حقوقی- خیلی اتفاق افتاده است که فردی به هردلیل از نام یا نام خانوادگی خود احساس رضایت نکرده و تمایل به تغییر آن داشته باشد، یادتان باشد این امر غیر ممکن نیست اما برای آنکه نظم عمومی از بین نرودشرایط نسبتا سختی برای این تغییرات در نظر گرفته شده است.

ادامه مطلب ...

شناسنامه خود را چگونه تغییر دهیم

نام نویسنده
شناسنامه خود را چگونه تغییر دهیم

در صورتی که ادعای اختلاف سن واقعی و سن مندرج در شناسنامه کمتر از 5 سال باشد باید به دادگستری رجوع و با رعایت مقررات و تشریفات مربوطه و تقدیم دادخواست طرح دعوا کند.

ادامه مطلب ...
مشاهده کلیه مطالب مرتبط
0 دیدگاه

دیدگاه خودتان را ارسال کنید