×

نرمش قهرمانانه مبتنی بر اعتدال بن بست ندارد

نرمش قهرمانانه مبتنی بر اعتدال بن بست ندارد

رییس دیوان عالی کشور گفت نرمش قهرمانانه مبتنی بر اعتدال هیچ‌گاه با بن بست مواجه نمی‌شود آیت‌الله احمد محسنی گرکانی در نشست دیروزهیأت عمومی دیوان عالی کشور افزود دست یابی به پیشرفت در زمینه‌های مختلف علمی و فرهنگی کشور با تمسک به رویکرد اعتدال و دیپلماسی نرمش قهرمانانه در امور جاری کشور امکان‌پذیر است

نرمش-قهرمانانه-مبتنی-بر-اعتدال-بن-بست-ندارد

رییس دیوان عالی کشور گفت: نرمش قهرمانانه مبتنی بر اعتدال هیچ‌گاه با بن بست مواجه نمی‌شود. آیت‌الله احمد محسنی گرکانی در نشست دیروزهیأت عمومی دیوان عالی کشور افزود: دست یابی به پیشرفت در زمینه‌های مختلف علمی و فرهنگی کشور با تمسک به رویکرد اعتدال و دیپلماسی نرمش قهرمانانه در امور جاری کشور امکان‌پذیر است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت دستاوردهای علمی و فرهنگی گفت: تردیدی نیست ادامه این دستاوردهای علمی فرهنگی، عزم ملی، مشارکت و همکاری پژوهشگران می‌تواند در ایجاد تمدن اسلامی و دستیابی به جامعه‌ای پیشرفته نقش بی‌بدیلی از نظر مادی و اخلاق معنوی که از اهم خواسته‌های مقام معظم رهبری است، داشته باشد.

محسنی گرکانی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: بازتاب فرمان تشکیل بسیج مستضعفین به‌عنوان یکی از شاخصه‌های اجتماعی فرماندهی حضرت امام(ره) در امنیت ملی چشم‌گیر بود.

وی با اشاره به اینکه این فرمان با درک عمیق از آسیب‌ها و تهدیدهای امنیتی و مشکلات داخلی و خارجی در حوزه امنیت ملی کشور در بهمن ماه سال 1357 صورت گرفت، خاطرنشان کرد: حضرت امام (ره ) با این رویکرد نوین و حضور سرمایه‌های اجتماعی، تهدیدهای استکبار جهانی را به امنیت پایدار برای جامعه نوظهور و نوپای اسلامی ایران مبدل کردند.

رییس دیوان عالی کشور در بخش دیگری از سخنانش با تبریک سال جدید تحصیلی و با اشاره به اینکه سال تحصیلی جدید را با بیش از 12 میلیون دانش‌آموز و یک‌میلیون آموزگـار و مدرس آغاز می‌کنیم، اظهار کرد: این جنبش علمی را به مردم شریف ایران و دست‌اندرکاران این مجتمع عظیم که با تلاش خستگی ناپذیری موفقیت‌های علمی، فرهنگی، اخلاقی و سیاسی را علاوه بر خلق «حماسه سیاسی و اقتصادی» برای نظام جمهوری اسلامی ایران رقم زدند تبریک عرض می‌کنم.

آموزش باید با اخلاق و معنویت همراه باشد

محسنی گرکانی همچنین به موضوع تهذیب اشاره کرد و گفت: اگر در کنار آموزش، تربیت نباشد به نتیجه مطلوب نمی‌رسد آموزش باید با اخلاق و معنویت همراه باشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری علاوه بر تولید علم به اخلاق و معنویت نیز توصیه کرده‌اند زیرا اگرعلم باشد ولی اخلاق نباشد همان‌طوری که در رفتار مستکبران عالم مشاهده می‌شود، ابایی از ظلم و خونریزی نیست. وی خاطرنشان کرد: پایه‌گذاری خردمندانه این رویکرد از سوی حضرت امام (ره) موجب شد حفاظت از نظام سیاسی، اقتصادی، تمامیت ارضی کشور و ارزش‌های اعتقادی و فرهنگی به سرعت از سوی لایه‌ها و گروه‌های مختلف اجتماعی خودنمایی کند و فراگیر شود.

رییس دیوان عالی کشور در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی ازنکاتی که قرآن مجید به آن اهمیت ویژه داده، گزینش دوستان بهشتی است که از اهداف عالی و بلند افراد با ایمان به شمار می‌رود که در این دنیا باید مورد توجه قرار بگیرد تا ثمره شیرین آن در دنیا و آخرت به بار نشیند.

وی خاطرنشان کرد : خداوند تبارک و تعالی در قرآن به این اشخاص بشارت هم‌نشینی با انبیا، صدیقین، شهدا و صالحان را در روز رستاخیز داده است و بر همه ماست تا بکوشیم صلاحیت هم‌نشینی با کسانی را که خداوند نعمت خود را به آنان عطا کرده است، به‌دست آوریم که این عطیه الهی با پیروی از خدا و رسولش به‌دست خواهد آمد.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.