×

دلیل تشکیل نیمی از پرونده های قضائی

دلیل تشکیل نیمی از پرونده های قضائی

دلیل تشکیل نیمی از پرونده های قضائی

دلیل-تشکیل-نیمی-از-پرونده-های-قضائی وکیل 

دلیل تشکیل نیمی از پرونده های قضایی

امروزه بیشتر مشکلاتی که در دادگستری ها وجود دارد، به دلیل مبایعه نامه های عادی است که در مکان های مختلف تنظیم می شود.
رییس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضاییه گفت: نیمی از پرونده هایی موجود در محاکم قضایی و دادگستری ها به دلیل تنظیم مبایعه نامه های عادی و ایجاد اختلافات پس از آن تشکیل می شود.

' محمد رضا دشتی اردکانی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با بیان اینکه قانون دلالی مصوب سال 1317، تکلیف دلالان را مشخص کرده است، افزود: امروزه بیشتر مشکلاتی که در دادگستری ها وجود دارد، به دلیل مبایعه نامه های عادی است که در مکان های مختلف تنظیم می شود.

وی اضافه کرد: چنانچه ثبت سند رسمی در میان مردم رواج یابد، بسیاری از مشکلات کنونی در محاکم قضایی برطرف می شود.

پیش فروش ساختمان ها باید در دفاتر اسناد ثبت شود

دشتی اردکانی با تاکید بر اینکه قانونگذار در مواد مختلف قانون ثبت، مردم را به ثبت رسمی اسناد ملزم کرده است ،گفت: با توجه به تصویب قانون پیش فروش ساختمان در سال گذشته و ابلاغ آن از سوی رییس جمهوری، تمامی پیش فروش ها باید در دفاتر رسمی اسناد به ثبت برسد.
رییس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضاییه ادامه داد: در کشورهای پیشرفته دنیا و کشورهایی که کسب و کار و فعالیت های اقتصادی خوبی دارند، مردم به سمت ثبت رسمی اسناد روی می آورند.

وی تصریح کرد: کشور ما نیز می تواند با برخورداری از قوانین خوب و رفع نواقص قوانین موجود، مانند سایر کشورهای پیشرفته در راستای ترویج ثبت رسمی اسناد گام بردارد.

دشتی اردکانی افزود: همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سند چشم انداز 20 ساله نظام، آینده کشور را روشن کرده اند، هر کسی باید در حوزه کاری خود فرایندهای کاری را اصلاح کند.

 درصد اندکی از اسناد به صورت رسمی ثبت می شود

رییس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضاییه تاکید کرد: با توجه به قانون دلالی مصوب سال 1317، تکلیف مبایعه نامه ها مشخص است و تمامی اسناد باید در مبادی رسمی که دفاتر اسناد رسمی هستند، به ثبت برسند.

دشتی اردکانی افزود: اینکه چه تعداد از اسناد به صورت عادی تنطیم می شود، اطلاعی در دست نیست اما درصد بسیار اندکی از اسناد به صورت رسمی در دفاتر ثبت می شود.
به گفته وی، هم اکنون هفت هزار و 350 دفتر اسناد رسمی در کشور وجود دارد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.