×

محدودیت حقوقی شورای امنیت در اعمال تحریم های اقتصادی

محدودیت حقوقی شورای امنیت در اعمال تحریم های اقتصادی

یک حقوقدان گفت اعمال تحریم‌های اقتصادی توسط شورای امنیت در مواردی که منوط به رعایت قواعد بین‌المللی باشد مشروعیت دارد و این شورا براساس اصول حقوق بین‌الملل عام و مقررات خاص منشور در اعمال تحریم علیه کشورها دارای محدودیت حقوقی است

محدودیت-حقوقی-شورای-امنیت-در-اعمال-تحریم-های-اقتصادی

یک حقوقدان گفت: اعمال تحریم‌های اقتصادی توسط شورای امنیت در مواردی که منوط به رعایت قواعد بین‌المللی باشد مشروعیت دارد و این شورا براساس اصول حقوق بین‌الملل عام و مقررات خاص منشور در اعمال تحریم علیه کشورها دارای محدودیت حقوقی است.

"محمد ادیب" ، در ارتباط با محدودیت حقوقی شورای امنیت در اعمال تحریم‌‌های اقتصادی گفت: اعمال تحریم‌های اقتصادی در مواردی که  منوط به رعایت قواعد بین‌المللی باشد مشروعیت دارد، بنابراین  تابعان حقوق بین‌الملل باید در اعمال تحریم‌های اقتصادی برخی محدودیت‌های حقوقی را بپذیرند و براساس آن عمل کنند.
 
وی ادامه داد: شورای امنیت تحریم‌هایی را در واکنش به یک عمل متخلفانه تحت فصل هفت منشور بر ضد یک دولت انجام می‌دهد و این در صورتی است که این اقدامات در برخی مواقع فرا قطعنامه‌ای بوده و این مهم براساس حقوق بین‌الملل غیر مجاز است.
 
ادیب افزود: محدودیت‌های شورای امنیت براساس اصول حقوق بین‌الملل عام، قواعد آمره، مقررات خاص منشور و قواعد حقوق بشر دوستانه است.
 
این حقوقدان در پایان خاطر نشان کرد:  وظیفه اصلی شورای امنیت بازدارندگی و جلوگیری از جنگ است بنابراین شورای امنیت باید هنگام ایفای وظایف خود در برابر تهدید یا نقض صلح واکنش نشان دهد

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.