×

سوء پیشینه باید در مشاغل حساس لحاظ شود

سوء پیشینه باید در مشاغل حساس لحاظ شود

قاضی دیوان عالی کشور با اشاره به ضرورت تدوین قوانینی به منظور حذف سوء پیشینه گفت سوء پیشینه در مشاغل حساس و سنگین ضرورت دارد و در ارتباط با این مهم خلأ قانونی وجود ندارد، اما متاسفانه برخی افراد با نیت و انگیزه خیر موجب شر می‌شوند و در این رابطه سلیقه‌ای عمل می‌کنند

سوء-پیشینه-باید-در-مشاغل-حساس-لحاظ-شود وکیل 

قاضی دیوان عالی کشور با اشاره به ضرورت تدوین قوانینی به منظور حذف سوء پیشینه گفت: سوء پیشینه در مشاغل حساس و سنگین ضرورت دارد و در ارتباط با این مهم خلأ قانونی وجود ندارد، اما متاسفانه برخی افراد با نیت و انگیزه خیر موجب شر می‌شوند و در این رابطه سلیقه‌ای عمل می‌کنند.

"حجت‌الاسلام والمسلمین موسی قربانی"، با اشاره به ضرورت تدوین قوانینی به منظور حذف سوء پیشینه از جرایم غیرعمد اظهار داشت: حذف سوء پیشینه به منظور دستیابی افراد به حقوق شهروندی امر مهمی است که سازوکارهای قانونی در ارتباط با این مهم در قانون پیش‌بینی شده است.
 
وی ادامه داد: سوء پیشینه با گذشت مدت زمان خاصی از پرونده مجرمانی که به خصوص مرتکب جرایم غیرعمد و کوچک شده‌اند، حذف می‌شود و در این رابطه خلا قانونی وجود ندارد.
 
حجت‌الاسلام قربانی با اشاره به اینکه یکی از عوامل مهم در استخدام و یافتن شغل تشخیص وضعیت پیشینه افراد است، افزود: داشتن سوء پیشینه در سوابق افرادی که مرتکب جرایم غیرعمد شده‌اند آن‌ها را از حقوقی که تمامی افراد جامعه از آن بهره‌مند هستند محروم می‌کند، بنابراین اجرایی شدن و پیگیری حذف سوء پیشینه ضروری به نظر می‌رسد.
 
این قاضی دیوان عالی در پایان با تاکید بر اینکه مسئولیت با اشتغال متفاوت است، گفت: چنانچه فردی بخواهد مسئولیت‌های سنگین و حساس را بر عهده گیرد علاوه بر سوء پیشینه باید صلاحیت فرد نیز احراز شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.