×

اثر انگشت‌ های مرده، زنده می‌شوند

اثر انگشت‌ های مرده، زنده می‌شوند

اثر انگشت‌ های مرده، زنده می‌شوند

اثر-انگشت‌-های-مرده،-زنده-می‌شوند

محققان استرالیایی موفق شدند روش جدیدی را در بازیابی اثر انگشت‌ مناسب از شواهد قدیمی ابداع کنند.
به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانشمندان دانشگاه فناوری سیدنی بر این باورند که این ابتکار در نوع خود در دنیا بی‌نظیر بوده و می‌تواند به نیروی پلیس در بازگشایی پرونده‌های قدیمی و حل آنها کمک کند.آنها از فناوری نانو برای شناسایی اثر انگشت‌های خش‌شده و کمرنگ که دیگر با روشهای قدیمی قابل بازخوانی نیستند، استفاده کردند.فناوری نانو می‌تواند جزئیات دقیق‌تری را از رد اسیدآمینه در اثر‌انگشت‌های قدیمی به نسبت شیوه‌های سنتی آشکار کند.

هدف این دانشمندان شناسایی هرگونه اثر انگشت متعلق به هر سنی و در هر سطحی است.اکنون می‌توان نمونه‌هایی که تا پیش از این نادیده باقی‌مانده بودند را با شیوه‌های جدید شیمیایی که اسیدهای آمینه را هدف قرار می‌دهند، آشکار کرد. اسیدهای آمینه، مولکولهای موجود در عرق هستند که در تمام اثرانگشت‌ها یافت می‌شوند.با اینکه شکار این مولکولها برای دهه‌های متمادی توسط کارشناسان این حوزه انجام می‌گرفته، اما محققان سیدنی اکنون با استفاده از فناوری نانو توانسته‌اند جزئیات دقیق‌تری از نمونه‌های از دست‌رفته را آشکار کنند.
به گفته پژوهشگران این تحقیقات ادامه‌دار بوده و این بازیابی اثر انگشت از پوست انسان و سایر سطوح،‌ قدم بزرگی در حل یکی از اهداف بزرگ علم پزشکی قانونی به حساب می‌آید.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.