×

آیین نامه تبلیغات انتخابات هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز منتشر شد

آیین نامه تبلیغات انتخابات هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز منتشر شد

انتخابات هیات مدیره کانون وکلای دادگستری یکی از قدیمی‌ترین و آزادترین انتخابات ایران شمرده می‌شود بنابراین، نحوه برگزاری چنین انتخاباتی باید در سطح این دسته از فرهیختگان کشور باشد

آیین-نامه-تبلیغات-انتخابات-هیات-مدیره-کانون-وکلای-دادگستری-مرکز-منتشر-شد وکیل 

«انتخابات هیات مدیره کانون وکلای دادگستری یکی از قدیمی‌ترین و آزادترین انتخابات ایران شمرده می‌شود. بنابراین، نحوه برگزاری چنین انتخاباتی باید در سطح این دسته از فرهیختگان کشور باشد. از این رو و با توجه به تجربه ادوار گذشته انتخابات کانون و تخلفات و نابهنجاری‌های صورت گرفته، شورای تشکل‌های وکلای دادگستری ضرورت تدوین قواعدی نظام‌مند در خصوص موضوع تبلیغات انتخاباتی را مورد توجه قرار داده و این آیین‌نامه را در تاریخ 17 /11 /1391 تدوین و به هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز پیشنهاد کرده است.

ماده 1- نامزدهای عضویت در هیات مدیره که تبلیغات فردی یا گروهی را به صور مختلف از قبیل چاپ اعلامیه، ارسال پیامک، ایمیل و روش‌های دیگر انجام می‌دهند لازم است در این امر شئون وکالت و کانون وکلا، روش و اندازه‌های مناسب تبلیغات انتخاباتی در حد هیات مدیره کانون وکلای مرکز و به خصوص موارد زیر را رعایت نمایند.

ماده 2 - تصویر نامزدها باید وزین، ساده و با عرف، شأن و شخصیت وکیل دادگستری متناسب و پیام آور وقار باشد.

ماده 3 - نصب پرده‌های تبلیغاتی (بنر) پلاکارد، میز تبلیغات و تعبیه محل استقرار عوامل تبلیغات فقط در جایگاهی که توسط کمیسیون روابط عمومی با همکاری نماینده شورای تشکل‌ها تعیین و اختصاص می‌یابد، ممکن است.

ماده 4‌ - دخالت افراد غیر وکیل و همچنین کارمندان کانون در امر تبلیغات ممنوع است. کاندیداها و روابط عمومی مسوول اجرای این بند خواهند بود.

ماده 5 - انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان به جهت رعایت شأن وکیل و وکالت ملزم هستند که ضمن حفظ پاکیزگی محیط از انجام دادن هرگونه اقدام یا رفتاری که موجب مزاحمت یا سلب آسایش همسایگان شود، خودداری کنند.

ماده 6 - در روز انتخابات هرگونه تبلیغ در کلیه قسمت‌های ساختمان محل برگزاری انتخابات ممنوع است. هر تشکل یا کاندیدای مستقل فقط در محل‌های اختصاصی که توسط کمیسیون روابط عمومی کانون با همکاری شورای تشکل‌ها تهیه می‌شود اقدام به تبلیغات می‌نماید و هیچ کاندیدای مستقل یا تشکلی نمی‌تواند محدوده تبلیغاتی خود را از حریم اختصاصی که توسط کمیسیون روابط عمومی برای آنها تعیین شده گسترش دهد. در صورت تخلف از این بند، تبلیغات مربوط به شخص یا تشکل توسط کمیسیون روابط عمومی جمع آوری می‌شود.

ماده 7 - هنگام ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات هیات مدیره کانون وکلا یک نسخه از این آیین‌نامه توسط متصدی ثبت‌نام به هر نامزد انتخابات داده خواهد شد. روابط عمومی نیز به نحو مقتضی اقدام به اطلاع رسانی در این خصوص به سایر وکلا خواهد کرد.

ماده 8 - هر نوع تخلف از مفاد این آیین‌نامه برای وکلا، تخلف از نظامات و برای کارکنان کانون تخلف اداری محسوب می‌شود. ضمنا نظارت بر انتخابات، نظارت عالیه بر اجرای مفاد این آیین‌نامه و احراز تخلفات وکلا و کارکنان را خواهد داشت.»

این آیین‌نامه در 8 ماده در جلسه مورخ 22 / 2 /92 هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز مطرح و با انجام اصلاحاتی به تصویب رسیده است.

انتخابات هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود که از تعداد 18 نفر، 12 نفر به عنوان عضو اصلی و 6 نفر به عنوان عضو علی‌البدل هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز هستند.

انتخابات هیات رییسه کانون وکلای دادگستری مرکز نیز سالی یک بار توسط 12 نفر عضو اصلی هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار می‌شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.