×

پیش بینی جزای نقدی برای کودک آزاران در لایحه جدید

پیش بینی جزای نقدی برای کودک آزاران در لایحه جدید

پیش بینی جزای نقدی برای کودک آزاران در لایحه جدید

پیش-بینی-جزای-نقدی-برای-کودک-آزاران-در-لایحه-جدید

درگفتگو با مهر عنوان شد    
                                       
معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: بازنگری مجازات نقدی در خصوص کودک آزاری، مجازاتهای جایگزین حبس و مراقبت از کودکان توسط نهادهای حمایتی از مواردی است که در لایحه کودک آزاری به آن توجه شده است.

فاطمه بداغی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان در دولت مطرح شده و پس از تصویب در هیئت دولت به مجلس ارسال می شود گفت: در حال حاضر تدوین این لایحه در کمیسیون لوایح دولت به اتمام رسیده و در جلسات آینده دولت مطرح می شود.

وی ادامه داد: اگر کمیسیون قضایی برای بررسی این لایحه وقت کافی داشته باشد، اجرا شدن این لایحه زمان زیادی نمی برد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به تفاوتهای این قانون با سایر قوانین موجود در کشور گفت: این قانون جامعتر از سایر قوانین موجود است و در آن وظایف ارگانهای مرتبط با کودکان و نوجوانان به خصوص نوجوانانی که در معرض خطر یا بزه هستند مشخص شده است.

معاون رئیس جمهور افزود: وظایف این سازمانها به طور دقیق مشخص است. هرکدام از آنها می توانند بر اساس آن پیش بینی های لازم در مورد حقوق کودک و پیشگیری ازمشکلات احتمالی اقداماتی انجام دهند.

بداغی با تاکید بر این که در این لایحه برای پیشگیری از وقوع جرایم و بزه نسبت به کودکان و برخورد جدی با کودک آزاران تمهیدات لازم پیش بینی شده گفت: بازنگری مجازات نقدی در بحث کودک آزاری، مجازاتهای جایگزین حبس، مراقبتهای کودکان توسط نهادهای حمایتی از دیگر مواردی است که در این لایحه مورد توجه قرار گرفته است

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.