×

تاکید یک مقام قضایی بر رعایت صلاحیت شوراهای حل اختلاف

تاکید یک مقام قضایی بر رعایت صلاحیت شوراهای حل اختلاف

رییس کل دادگستری استان یزد با تاکید بر این که دادگستری این استان از سالم‌ترین دادگستری‌هاست، عنوان کرد قضات و کارمندان این دادگستری با سلامت اداری انجام وظیفه می‌کنند

تاکید-یک-مقام-قضایی-بر-رعایت-صلاحیت-شوراهای-حل-اختلاف وکیل 

رییس کل دادگستری استان یزد با تاکید بر این که دادگستری این استان از سالم‌ترین دادگستری‌هاست، عنوان کرد: قضات و کارمندان این دادگستری با سلامت اداری انجام وظیفه می‌کنند.

 غلامحسین حیدری در نشست قضایی دادگستری کل استان یزد که با حضور قضات سراسر استان برای طرح و بررسی مسایل و مشکلات حوزه‌های قضایی استان برگزار شد، با بیان این که کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها سیاست اصلی دستگاه قضایی است، اظهار کرد: قضات باید تلاش کنند تا افرادی که استحقاق زندان را ندارند با اجرای این دستور‌العمل به زندان فرستاده نشوند.

وی با تاکید بر کاهش تعداد مجرمین در جامعه، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی تا آنجا که در توانش است باید از وقوع جرم در جامعه جلوگیری کند.

حیدری بر اجرای بخشنامه و دستورالعمل‌های سلامت نظام اداری و جلوگیری از فساد در حوزه‌های قضایی تاکید و بیان کرد: خوشبختانه دادگستری استان یزد از سالم‌ترین دادگستری‌هاست و قضات و کارمندان این دادگستری با سلامت اداری انجام وظیفه می‌کنند.

وی تصریح کرد: مشکلات دادگستری‌های سراسر استان باید مدیریت شود و ضمن تفاهم کامل بین مجموعه حل و فصل شود.

حیدری در بخش دیگری از سخنانش خواستار همکاری مسئولین قضایی استان با ادارات متصدی حفظ بیت‌المال نظیر اداره کل منابع طبیعی و سازمان مسکن و شهرسازی شد.

این مقام قضایی اظهار کرد: قضات باید با رعایت صلاحیت شوراهای حل اختلاف در پرونده‌ها، اینگونه پرونده‌ها را برای رسیدگی به شوراها ارسال کنند تا از ورود بی‌رویه پرونده‌ها به دادگستری جلوگیری شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.