×

لایحه وکالت در وزارت دادگستری نیست، بررسی لایحه آیین دادرسی کیفری تمام شد

لایحه وکالت در وزارت دادگستری نیست، بررسی لایحه آیین دادرسی کیفری تمام شد

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری از اتمام بررسی لایحه آیین‌ دادرسی کیفری در کمیسیون حقوقی مجلس خبر داد و گفت در جلسه روز دوشنبه کمیسیون برخی از ایرادات این لایحه بررسی و رفع شد

لایحه-وکالت-در-وزارت-دادگستری-نیست،-بررسی-لایحه-آیین-دادرسی-کیفری-تمام-شد

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری از اتمام بررسی لایحه آیین‌ دادرسی کیفری در کمیسیون حقوقی مجلس خبر داد و گفت: در جلسه روز دوشنبه کمیسیون برخی از ایرادات این لایحه بررسی و رفع شد.

عبدالعلی میرکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: به دلیل اینکه تعداد مواد لایحه آیین‌ دادرسی کیفری زیاد است باید کارهای نگارشی و ویراشی آن به پایان برسد و پس از آن به شورای نگهبان ارسال شود.

وی افزود: یکسری اصلاحات از سوی قوه قضاییه در مورد لایحه ارائه شده که این اصلاحات باید مورد بررسی قرار گیرد و به شورای نگهبان ارائه شود و در صورت موافقت این شورا اصلاحات بر روی این لایحه اعمال می‌شود.

میرکوهی ادامه داد: بررسی طرح آیین دادرسی الکترونیکی و آیین دادرسی نیروهای مسلح نیز در کمیسیون قضایی مجلس به پایان رسید و پس از اتمام کارهای نگارشی و اصلاحات لایحه آیین دادرسی کیفری، این لایحه همراه با طرح مذکور به صورت یکجا برای تصویب به شورای نگهبان فرستاده می‌شود.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری درباره آخرین وضعیت لایحه جامع وکالت گفت: این لایحه در دولت گذشته تصویب شد، ولی به دلیل اینکه به مجلس فرستاده نشده بود، به کمیسیون لوایح دولت برگشت تا اعضای جدید این کمیسیون نظر خود را نسبت به این لایحه مطرح کنند و پس از آن به دولت برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه لایحه جامع وکالت به وزارت دادگستری ارجاع داده نشده است، ادامه داد: هم اکنون لایحه وکالت در دولت است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.