×

روش های پیشگیری از کلاهبرداری اینترنتی

روش های پیشگیری از کلاهبرداری اینترنتی

کارشناسان بر این عقیده‌اند، در زمان وارد کردن رمز اینترنتی نیز بهتر است پس از وارد کردن قسمتی از رمز، به صفحه دیگری مانند word رفته و با تایپ چند کاراکتر مختلف، مجددا به صفحه رمز برگشته و ادامه رمز را تایپ کنید تا رمز شما قابل شناسایی نباشد

روش-های-پیشگیری-از-کلاهبرداری-اینترنتی

کارشناسان بر این عقیده‌اند، در زمان وارد کردن رمز اینترنتی نیز بهتر است پس از وارد کردن قسمتی از رمز، به صفحه دیگری مانند word رفته و با تایپ چند کاراکتر مختلف، مجددا به صفحه رمز برگشته و ادامه رمز را تایپ کنید تا رمز شما قابل شناسایی نباشد.

با ورود به عصر تکنولوژی و اینترنت و شکل گیری دهکده جهانی ،  به نوعی مرزها کنار رفته و در یک چشم بر هم زدن میلیون‌ها انسان از نقاط مختلف با هم در ارتباط بوده و بی آنکه از منزل خارج شوند امور روزانه خود را انجام می‌دهند. لذا باوجود اینکه استفاده از اینترنت جنبه‌های مثبت بسیار زیادی دارد ؛ این محیط می‌تواند آسیب‌هایی نیز به همراه داشته باشد . لذا صرف‌نظر از کلاهبرداری ، از جنبه‌های منفی این محیط اسرار‌آمیز می‌توان به ازدواج‌های ناموفق به واسطه چت‌های اینترنتی، امکان دسترسی به سایت‌های مستهجن و ترویج محافل غیر اخلاقی ،ایجاد زمینه‌ اغفال و فرار دختران و زنان،  تبلیغات سوء برای مصرف مواد روانگردان ، بروز جرائم مالی مانند سرقت، تجاوز به حریم خصوصی افراد از طریق ورود غیر مجاز و انتشار تصاویر خصوصی ، اعتیاد اینترنتی و تبعات آن به لحاظ فردی، خانوادگی و اجتماعی ، و ده‌ها مورد دیگر  اشاره کرد . باوجود آگاهی کاربران از مزایا و معایب محیط مجازی،  افراد بی شماری روزانه ناگزیر به استفاده از اینترنت هستند . به قول حضرت مولانا : گفت من مستسقی ام آبم کشد ، گر چه می‌دانم که این آبم کٌشد .

 راه‌های به حداقل رسانیدن کلاهبرداری اینترنتی به اختصار بدین شرح است :

- در خریدهای اینترنتی، نهایت دقت وهوشیاری را داشته باشید. زیرا کلاهبرداران در فضای مجازی با ایجاد صفحات جعلی اقدام به فریب کاربران می‌کنند .

- به کاربران اکیدا توصیه می‌شود در وارد کردن رمز کارت عابر بانک از صفحه کلید مجازی استفاده کنند.

- کاربران باید قبل از به خطر افتادن سرمایه و برای جلوگیری از خطرات احتمالی صفحات جعلی، آگاهی خود را نسبت به درگاهی که می‌خواهند پول را واریز کنند بالابرده و با استعلام از مبداءخرید و شناخت کامل از سفارش خود، درگاه مورد نظر را بررسی کنند تا مورد کلاهبرداری قرار نگیرند. کارشناسان بر این عقیده‌اند، در زمان وارد کردن رمز اینترنتی  نیز بهتر است پس از وارد کردن قسمتی از رمز، به صفحه دیگری مانند word رفته و با تایپ چند کاراکتر مختلف، مجددا به صفحه رمز برگشته و ادامه رمز را تایپ کنید تا رمز شما قابل شناسایی نباشد.

علی حمزه پور

کارشناس حقوقی

 

منبع : پایگاه خبری رسانه قانون

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.