×

جرایم سایبر cyber crime

جرایم سایبر cyber crime

ما با جرایم زندگی می کنیم و مظاهر این جرایم، زندگی ما را احاطه کرده است اکثر ما از جرم بیزاریم و احساس می کنیم که در مقابل آن بسیار آسیب پذیریم اما ارتکاب یک جرم نیز می تواند به همان اندازه مجذوب کننده باشد امروزه در بیشتر شهرهای ایالات متحده، ترس از جرم به یکی از واقعیت های انکارناپذیر زندگی مردم تبدیل شده است و افرادی پیدا می شوند که در مقابل و ا قعیات جرم واکنش متناسبی نشان نم ی دهند

جرایم-سایبر-cyber-crime

مقدمه ای بر جرم، عدالت و مجازات

ما با جرایم زندگی می کنیم و مظاهر این جرایم، زندگی ما را احاطه کرده است . اکثر ما از جرم بیزاریم و احساس می کنیم که در مقابل آن بسیار آسیب پذیریم اما ارتکاب یک جرم نیز می تواند به همان اندازه مجذوب کننده باشد . امروزه در بیشتر شهرهای ایالات متحده، ترس از جرم به یکی از واقعیت های انکارناپذیر زندگی مردم تبدیل شده است و افرادی پیدا می شوند که در مقابل و ا قعیات جرم واکنش متناسبی نشان نم ی دهند.

ترس از جرم حقیقت دارد و می توان آن را از گا م های سریع و نگا ه های پنهانی عابرینی که در تاریکی خیابان ها راه میروند، احساس کرد .

با وجود ترس از جرایم، ما مشتاقانه داستان های جنایی را در برنامه های تلویزیونی و فیلم ها دنب ال می کنیم، با کنجکاوی نسبت به این سئوال که “چه کسی این کار را کرده؟ ” به تماشای این فیلم ها می نشینیم و مشتاقیم جرمی را که اتفاق می افتد، تحقیقاتی را که برای یافتن مجرم آغاز می شود و مجرمی را که به پای میز محاکمه کشانده می شود و به سزای عمل خود می رسد، ببینیم حضور جرم در خیابان ها یادآور آسی ب پذیری خود ما و در معرض خطر بودن آزادی ها و حقوق ما اس ت . همان طور که از دیدن اجرای عدالت در داستا ن های جنایی تلویزیون و سینما، احساس رضایت م ی کنیم، فرصت م ی یابیم تا انگیز ه های سی اه درونی خودمان را نیز بررسی ک نیم و از خود بپرسیم: “ آیا در ما مجرمی خفته است؟”

فهرست نوشته های این مقاله :

فهرست مطالب:

 پیش گفتار
 مقدمه
ترس و جذبه: مقدمه ای بر جرم، عدالت و مجازات
 فصل اول
آرپانت، هکرها، کرکرها و فری کها
 فصل دوم
عصر اطلاعات
 فصل سوم
“تروریسم ریانه ای”: جرم آینده؟
 فصل چهارم
سکس رایان های
 فصل پنجم
پلیس رایان های
 فصل ششم
“عدالت انفورماتیک”: با مجرمان رایان های چه می کنیم؟

فایل ها :

منبع : حق گستر

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.