×

طرح جدید تقویم تحصیلی تبدیل ترم به فصل تحصیلی در دانشگاهها-تابستان هم فصل تحصیلی می‌شود

طرح جدید تقویم تحصیلی تبدیل ترم به فصل تحصیلی در دانشگاهها-تابستان هم فصل تحصیلی می‌شود

طرح جدید تقویم تحصیلی تبدیل ترم به فصل تحصیلی در دانشگاهها-تابستان هم فصل تحصیلی می‌شود

طرح-جدید-تقویم-تحصیلی-تبدیل-ترم-به-فصل-تحصیلی-در-دانشگاهها-تابستان-هم-فصل-تحصیلی-می‌شود

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ارائه طرح جدید این وزارتخانه برای بهینه کردن طول دوره تحصیل به شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: در این طرح تبدیل ترم دانشگاهی به فصل تحصیلی پیشنهاد شده است.

رضا عامری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: معاونت آموزشی وزارت علوم در حال بازنگری و بررسی بر روی تقویم دانشگاهی با هدف بهینه و کوتاه کردن طول دوره تحصیل است و در این راستا طرح پیشنهادی خود را تهیه و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کرده است.

وی اظهار داشت: در شروع ترم و گذراندن ترمهای دانشگاهی توسط دانشجویان باید بازنگریهایی صورت می گرفت و وضعیت موجود که دو ترم است بررسی می شد.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت علوم به مهر گفت: از این رو در طرح تدوین شده وزارت علوم، استفاده بیش از دو ترم در سال تحصیلی و یا تبدیل ترم به سه تا چهار فصل تحصیلی مد نظر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در این طرح سال تحصیلی به چهار قسمت تقسیم می شود و که سه قست مربوط به ترمهای معمولی دانشگاهها و یک قسمت یا فصل نیز مربوط به تابستان است به مهر گفت: در فصل تابستان متناسب با آمادگی دانشگاهها برای برگزاری کلاس به دانشگاهها مجوز داده می شود. بدین وسیله سال تحصیلی کوتاه تر و استفاده دانشجویان از دانشگاه و سال تحصیلی بیشتر و بهتر می شود.

عامری اضافه کرد: البته در فاصله هر فصل تحصیلی نزدیک به یک هفته تعطیلات در نظر گرفته شده که پس از آن فصل جدید آغاز می شود.

وی گفت: پیشنهاد تبدیل ترم تحصیلی به فصل برای تمامی مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت علوم تأکید کرد: این طرح که در قالب تقویم سال تحصیلی جدید طراحی شده در حال حاضر به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده است

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.