بانک اطلاعات وکلا وکیل وکیل پایه یک دادگستری وکیل دادگستری وکیل با سابقه موسسات حقوقی کارشناس دادگستری دفاتر اسناد رسمی
علی طلایی
آدرس : تهران-میدان فاطمی-ابتدای خیابان جویبار-کوچه غفاری غربی ساختمان آناهیتا-ط 4 واحد 401
تلفن تماس : 02188950155-02188970759-02188979575
تلفن همراه :
وب سایت وب سايت علی طلایی وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
محمد رضا مهرجو
آدرس : تهران سید خندان ابتدای خیابان دبستان کوچه شهید صفا فردوسی بلاک 24واحد 10
تلفن تماس : 02188463970 - 09123347471
وب سایت محمد رضا مهرجو وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
حسين مزاجي
آدرس : اصفهان-چهارباغ بالا روبروی رستوران خوانسالار کوی عطاالملک،شماره4 واحد2
وب سایت حسين مزاجي وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان
علی جاوید
آدرس : تبریز ، 17 شهریور جدید ،جنب بانک ملی ، ساختمان ایران ، واحد A14
تلفن تماس : 04135572731 - 09141193504
وب سایت علی جاوید وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی و عضو هیئت علمی دانشگاه
سیدجلال میرکاظمی
آدرس : تهران - خیابان انقلاب - پیچ شمیران - روبروی تجدید نظر دیوان عدالت اداری ساختمان تنکابن - ط 6- واحد 28
تلفن تماس : 02177684200 - 09122406368
وب سایت سیدجلال میرکاظمی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی پذیرش کلیه دعاوی حقوقی ، کیفری ، خانواده دیوان عدالت اداری دادگاه انقلاب و دادگاه نظامی
احمد حیدری
آدرس : تهران - خیابان میردامادغربی-نرسیده به ولی عصر-ساختمان 349-طبقه 2 شمالی
وب سایت احمد حیدری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی
سنجر فخری
آدرس : تهران - خیابان استاد مطهری - خیابان میرعماد - نبش کوچه چهارم - ساختمان 280 - طبقه 3 واحد 16
وب سایت سنجر فخری وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
سرور ثانی نژاد
آدرس : پاسداران، خیابان عابدینی زاده، پلاک 34، طبقه همکف
تلفن تماس : 22779314 - 09124357415
وب سایت سرور ثانی نژاد وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
مطالب پربازدید
جدیدترین مطالب
 

رییس سازمان ثبت از مرایای سامانه ثبت الکترونیک اسناد می گوید

ارسال شده توسط : علی طلایی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی در تاریخ : 17-07-1392
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.
رییس سازمان ثبت از مرایای سامانه ثبت الکترونیک اسناد می گوید

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از تنظیم بیش از 550 هزار سند در سامانه ثبت الکترونیک اسناد طی 10 روز کاری آغاز این طرح در کشور خبر داد و گفت: قریب به 420 هزار مورد آن با اخذ شناسه «یکتا» نهایی شده است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد تویسرکانی با اشاره به اجرای طرح ثبت الکترونیکی اسناد رسمی از اواخر شهریورماه در سطح بیش از 7000 دفترخانه اسناد رسمی در کشور، گفت: طی 10 روز ابتدایی اجرای این طرح تعداد 557 هزار و 209 سند در سامانه تنظیم شده که 419 هزار و 610 سند با اخذ شناسه یکتا نهایی شده است.

وی در تشریح اقدامات متعددی که از اوایل سال 90 برای استقرار این سامانه در کشور در ابعاد گوناگون انجام شده است، گفت: کارگروه ثبت الکترونیک اسناد و طراحی بنای این کار بزرگ از شهریورماه سال 90 به منظور شناخت و تحلیل فرایندهای دفاتر اسناد رسمی و مباحث حقوقی و فنی در اولین گام تشکیل و طی جلسات متعدد کارکردها، معماری فرایندها و تعریف فرم‌های سامانه و نحوه اجرای آزمایشی و نهایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تویسرکانی با اشاره به این که اجرای این طرح عظیم به عنوان یک تکلیف قانونی بر اساس مواد 46 و 211 قانون برنامه پنجم توسعه و بند ج ماده 12 قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد، بررسی تمام جوانب حقوقی و تخصصی مشترک و مجزای حوزه دفاتر اسناد رسمی را در کنار فراهم سازی بسترهای اولیه آموزش در گام اول نیاز داشت، گفت: این مباحث در کارگروه مشترک حوزه‌های فناوری اطلاعات، امور اسناد و املاک، بازرسی و دفتر حقوقی سازمان و کانون سردفتران اسناد رسمی متشکل از رییس و تعدادی از سردفتران مجرب و مورد اعتماد کانون در تهران به نحو مستمر مطرح و از جوانب مختلف بررسی شد.

تویسرکانی تهیه برنامه راهبردی، تدوین تعاریف و مفاهیم، پیش بینی پاسخگویی به ابهامات و سؤالات و طراحی بنای عظیم ثبت الکترونیکی اسناد با لحاظ شناخت، تحلیل و مدلسازی وضعیت موجود دفاتر اسناد رسمی را از جمله اقدامات کارگروه مذکور برشمرد.

وی به طراحی و تولید نرم‌افزار ثبت الکترونیک اسناد بر اساس مصوبات و تحلیل پیش بینی شده در جلسات کارگروه به همت کارشناسان فن آوری اطلاعات سازمان و همراهی مشاورین برون سازمانی اشاره کرد و گفت: این نرم افزار در مراحل مختلف مورد ارزیابی و آزمایشهای فنی قرار گرفت و از نیمه دوم سال 91 به صورت آزمایشی در 11 دفترخانه اسناد رسمی تهران راه اندازی شد و با لحاظ نظرات اصلاحی سردفتران و کاربران سامانه در این دفاتر، تغییرات ایجابی اعمال و نسخه دوم این نرم افزار تولید شد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به ویژگی‌های مهم نرم افزار ثبت آنی معاملات خاطرنشان کرد: یکپارچگی و تمرکز اطلاعات پایه ورودی مورد نیاز دفاتر اسناد رسمی و سازمان، ارتباط برخط با پایگاه اطلاعات سردفتران به منظور استفاده از اطلاعات روزانه وضعیت فعالیت و نوع تصدی سردفتر اعم از اصیل یا کفیل، ارتباط برخط با پایگاه هویتی اشخاص حقیقی و کنترل صحت اطلاعات هویتی اشخاص متعامل و اطمینان از حیات یا ممات آنها به اقتضای نوع سند از ویژگی‌های این سامانه است.

تویسرکانی به موارد دیگری از محاسن و مزایای این نرم‌افزاز اشاره کرد و افزود: در این نرم افزار ارتباط برخط دفترخانه با پایگاه شناسه ملی اشخاص حقیقی به منظور کنترل صحت اطلاعات شرکت و مؤسسات غیرتجاری و سایر اشخاص حقیقی و همچنین پایگاه اطلاعات بخشنامه های ثبتی در خصوص افراد ممنوع المعامله، محجورین و اسناد فاقد اعتبار نیز پیش بینی شده که در جای خود هر کدام دارای اهمیت و اعتباربخشی خاصی است.

وی به محاسبه خودکار هزینه های سند رسمی بر اساس تعرفه های مصوب و مقررات جاری نیز به عنوان یکی دیگر از مزایای این نرم افزار اشاره کرد و گفت: این امر ضمن این که از هر گونه اشتباه و خدشه مالی به روند تنظیم سند خودداری می نماید، با لحاظ حق و حقوق اشخاص و دولت از هرگونه سوء استفاده و دریافت وجوه بلاوجه نیز جلوگیری می‌کند.

تویسرکانی سهولت در نسخه‌گذاری سامانه به صورت متمرکز و عدم نیاز به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی مختلف در کشور را از نقاط قوت و مزایای دیگر این نرم افزار برشمرد و از امکان نظارت برخط بر روند صدور اسناد در دفاتر و دستیابی سریع و بلاواسطه به آمار و اطلاعات مرتبط با این حوزه جهت بهره برداری‌های سازمانی و ارائه به مبادی مختلف خبر داد.

معاون قوه قضائیه خاطرنشان کرد: صدور گواهی امضای الکترونیکی برای سردفتران از جمله پیش نیازهای اساسی اجرای طرح ثبت آنی معاملات بود که طی هماهنگی با مرکز توسعه تجارت و مرکز آمار و فن آوری اطلاعات قوه قضائیه، مرکز میانی صدور گواهی امضای الکترونیکی از ابتدای سال جاری در سازمان راه اندازی شد.

وی به اهم اقدامات انجام شده در این راستا اشاره کرد و گفت: راه اندازی آزمایشی اجرای امضاء الکترونیکی در استان قزوین، تفاهم با کانون سردفتران و دفتریاران برای مدیریت صدور گواهی توسط دفاتر منتخب، راه اندازی یکصد و پنج مرکز ثبت نام امضای الکترونیکی در یکصد و پنج دفتر اسناد رسمی در سطح کشور و صدور 6989 گواهی امضای الکترونیک در سطح دفاتر اسناد رسمی از جمله این اقدامات است.

تویسرکانی از بیش از 18 هزار نفر ساعت آموزش کار با سامانه با همکاری کانون سردفتران و دفتریاران برای فراگیری سریع و آسان این طرح در سطح دفاتر اسناد رسمی خبر داد.

وی به اجرای آزمایشی این طرح طی بیش از یک ماه در سطح تعداد 5200 دفترخانه در کشور نیز اشاره کرد و گفت: طی این مدت بیش از 29 هزار سند آزمایشی در سامانه تنظیم شد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک از صدور دستورالعمل اجرایی این طرح بعد از طی فرایندهای فوق و ارسال آن به دفاتر اسناد رسمی در شهریورماه سال جاری خبر داد و گفت: کارگروه راهبردی و نظارت بر اجرای این طرح نیز همزمان با اجرای آن در سطح کشور تشکیل و جمعی از کارشناسان حقوقی و فناوری اطلاعات به صورت مستمر آماده پاسخگویی و رفع مشکلات احتمالی در روند اجرایی این طرح است.

بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.

موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

حذف 10 میلیون از مراجعات مردمی با استفاده از روش های نوین ثبتی
امسال آزمون سردفتری قطعا برگزار نمی شود
حق ثبت سند رسمی بر عهده سازمان ثبت اسناد است
رشد مثبت طلاق در 64 درصد استان های کشور، کهگیلویه و بوشهر دارای بیشترین رشد طلاق
راه اندازی دفتر حمایت از نوآوری در مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد
خود مختاری مناطق آزاد از قوانین ثبتی!
لزوم افزایش تعاملات دستگاه های اجرایی با اداره ثبت اسناد
نشست کانون سردفتران با سازمان ثبت اسناد درباره حذف دفتر جاری
کاهش تجاوز به اراضی ملی در سه سال گذشته
انتصاب معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک

دیدگاه های شما

نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
نظر :
اختصاصی برای مدیر سایت ( درصورت انتخاب این گزینه نظر شما در وب سایت دیده نخواهد شد )
 
لطفا از ارسال سوالات حقوقی در این صفحه خودداری نمائید . به سوالات حقوقی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
 
 
کد امنیتی :
 
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

 
مزایای قرارداد ارفاقی در توسعه فضای کسب و کار نظارت بر فضای مجازی برعهده کیست؟ لازم الاجرا شدن مصوبات در گرو سپری شدن مراحل نهایی است سبک زندگی خواهر زنم باعث فروپاشی زندگی من شد خبر خوش برای داوطلبان کنکور 96 سارق : خرید مواد مخدر و ترس از زنم ، مرا مجبور به سرقت کرد آمار بدهکاران دیه تصادفات رانندگی کاهش یافت شان دیوان عالی کشور در نظارت بر حسن اجرای قوانین در دادگاه ها گروکشی غیر قانونی است پلمپ 26 حلقه چاه غیر مجاز در 8 ماهه گذشته مجازات های جایگزین از آسیب های حبس جلوگیری می کند اعنال جراحی غیرضروری از تخلف ها پزشکی مراکز درمانی است ماجرای شوخی خونین پسرخاله ها در برج 14 طبقه خرید و فروش کودک به هر نوعی غیرقانونی است پیامکی که زن صیغه ای قبل از مرگ مشکوکش دریافت کرد نظام جذب و گزینش در دستگاه قضایی به دنبال شایسته گزینی است یکی از مصادیق فساد سازمان یافته جعل اسناد دولتی و اخلال در نظام اقتصادی کشور است کودکی با طعم مادری مشاغل خانگی ، کلید طلایی برای بازکردن قفل اشتغال کاهش 12 درصدی جرایم مربوط به ضرب و جرح عمدی