×

ثبت سوء پیشینه در شناسنامه کیفری افراد

ثبت سوء پیشینه در شناسنامه کیفری افراد

یک وکیل دادگستری گفت سوءپیشینه مرتبط به جرائم عمدی است که در شناسنامه کیفری افراد مندرج شده و مبنای قضاوت در مورد آن‌ها طی سال‌های آینده خواهد بود

ثبت-سوء-پیشینه-در-شناسنامه-کیفری-افراد

یک وکیل دادگستری گفت: سوءپیشینه مرتبط به جرائم عمدی است که در شناسنامه کیفری افراد مندرج شده و مبنای قضاوت در مورد آن‌ها طی سال‌های آینده خواهد بود.

"بهمن کشاورز" ، با اشاره به بحث سوءپیشینه در جرائم غیرعمد گفت: در خصوص چنین جرائمی، در قانون جدید مجازات اسلامی سعی شده که مجازات حبس صادر نشود که این امر موجب از بین رفتن سوء‌پیشینه برای فرد است.
 
وی ادامه داد: سوءپیشینه مرتبط به جرائم عمدی است که  در شناسنامه کیفری افراد مندرج شده و مبنای قضاوت در مورد آن‌ها طی سال‌های بعد خواهد بود.
 
کشاورز اظهار داشت: اجرای طرح "برای من- برای تو" که در خصوص صادرات محصولات زندانیان به خارج از کشور است، می‌تواند به زندانیانی که در معرض تکرار جرم هستند، کمک شایانی کند.
 
این وکیل دادگستری تصریح کرد: چنانچه زندانیان ضمن تحمل کیفر، حرفه و تخصصی بیاموزند که درآمدزا باشد، در راستای این عمل بعد از آزادی امکان کاریابی و اشتغال بیشتری خواهند داشت.
 
وی در زمینه حذف سوءپیشینه از جرائم عمد نیز این چنین گفت: نمی‌توان پیشینه کیفری را از سوابق افراد در جرائم عمد محو کرد، چرا که محو کردن سوءپیشینه، اجتماع و افرادی را که با آن‌ها در تماس هستند، در معرض خطرات احتمالی قرار می‌دهد.

این وکیل دادگستری در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که سابقه حبس و یا زندان دارند، باید پس از آزادی تحت نظارت باشند تا با اجتماع ممزوج شده و به سلامت کامل اخلاقی برسند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.