×

ضرورت گسترش همکاری های بین المللی برای مبارزه با مواد مخدر

ضرورت گسترش همکاری های بین المللی برای مبارزه با مواد مخدر

یک حقوقدان گفت موقعیت جغرافیایی و سوق‌الجیشی کشورمان موجب شده که جمهوری اسلامی ایران بار سنگین مبارزه با مواد مخدر را به تنهایی به دوش بکشد و این در حالی است که مبارزه با این پدیده، نیازمند همکاری و تدوین قوانین بین کشورهای مختلف است

ضرورت-گسترش-همکاری-های-بین-المللی-برای-مبارزه-با-مواد-مخدر

یک حقوقدان گفت: موقعیت جغرافیایی و سوق‌الجیشی کشورمان موجب شده که جمهوری اسلامی ایران بار سنگین مبارزه با مواد مخدر را به تنهایی به دوش بکشد و این در حالی است که مبارزه با این پدیده، نیازمند همکاری و تدوین قوانین بین کشورهای مختلف است.

"محسن بزرگی" با تاکید بر ضرورت تدوین قوانین بین‌المللی به منظور مبارزه با مواد مخدر و جرایم مرتبط با آن اظهار داشت: از آنجایی که مواد مخدر یک تهدید کلی و عمومی در سطح جهان و منطقه است، بنابراین  تمام کشورها ملزم به مبارزه با این پدیده هستند.

وی ادامه داد: مبارزه با قاچاق مواد مخدر مسئله‌ای است که در سطح جهان مطرح است و نمی‌توان این امر را به درون مرزهای یک کشور یا یک منطقه خاص محدود کرد لذا مبارزه با این پدیده مستلزم همکاری‌ و هماهنگی میان کشورها، به خصوص  کشورهای همسایه و درگیر پدیده مواد مخدر است.
 
بزرگی تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی و سوق‌الجیشی کشورمان موجب شده که جمهوری اسلامی ایران بار سنگین مبارزه با مواد مخدر را به تنهایی به دوش بکشد و این در حالی است که مبارزه با این مهم نیازمند همکاری و تدوین قوانین بین کشورهای مختلف است.

این حقوقدان در پایان تصریح کرد: بیشتر حجم تولید و کشت مواد مخدر در اختیار کشور افغانستان بوده و وجود این کشور در همسایگی ایران تهدیدی در این زمینه محسوب می‌شود، بنابراین مبارزه با این پدیده نه تنها عزم ملی بلکه عزم بین‌المللی می‌طلبد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.