×

قوه قضاییه به موضوع فساد در فوتبال ورود نکرده است

قوه قضاییه به موضوع فساد در فوتبال ورود نکرده است

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قوه قضاییه به پرونده فساد در فوتبال ورود کرده است یا خیر گفت دستگاه‌های نظارتی و مجلس به این موضوع ورود کردند ولی دستگاه قضایی به طور کلی به این پرونده ورود نکرده است

قوه-قضاییه-به-موضوع-فساد-در-فوتبال-ورود-نکرده-است

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قوه قضاییه به پرونده فساد در فوتبال ورود کرده است یا خیر گفت: دستگاه‌های نظارتی و مجلس به این موضوع ورود کردند ولی دستگاه قضایی به طور کلی به این پرونده ورود نکرده است.

 در ادامه نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه خبرنگاری با اشاره به صحبت‌های قاضی سراج پرسید که یقه سفید‌ها چه کسانی هستند و چرا معرفی نمی‌شوند؟ که محسنی‌اژه‌ای دراین باره گفت: من به فلسفه این موضوع وارد نمی‌شوم، اما اجمالا یعنی کسانی که به دلیل داشتن جایگاه و پست و مقام احساس مصونیت می‌کنند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که نمی‌توان با مطرح شدن هر مطلب و شایعه‌ای بلافاصله آن را عنوان کرد. همیشه گفته‌ام که باید خودمان را جای مردم قرار بدهیم. همچنین طبق قانون تا حکمی قطعی نشود نباید چیزی اعلام شود. مثلا در پرونده 3 هزار میلیاردی افرادی در حد معاون وزیر متهم شدند، اما اتهام آنها اثبات نشد. البته افرادی هم متهم و بازداشت بودند و در نهایت محکوم شدند و در حال حاضر در زندان هستند، اما اثبات بعضی از مسائل ممکن نیست.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: به عنوان مثال در فیلم جومونگ آن آقایی که تشنه قدرت است و می‌خواهد به ولیعهدی برسد حاضر می‌شود سر سردار بزرگ پرافتخارشان را جدا کند و تحویل دشمن بدهد و نمی‌خواهد که دیگران بفهمند؛ بنابراین بعضی کارها ممکن است اما اینکه اثبات می‌شود یا نه و اگر اثبات شد مجازات اجرا می‌شود یا خیر مساله دیگری است.

وی اظهار کرد: با قاطعیت می‌گویم که اگر چیزی مطرح شود حتما تعقیب می‌شود و اگر اثبات شد حتما مجازات اجرا می‌شود؛ بنابراین یقه سفید و غیر یقه سفید نداریم و اگر اتهامی اثبات شود حتما برخورد می‌شود.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به این پرسش که آیا در این زمینه به قوه قضاییه فشار وارد می‌شود یا خیر؟ گفت: فشار آوردن غیرقابل انتظار نیست، ولی مهم این است که ما زیر بار فشار نرویم.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قوه قضاییه به پرونده فساد در فوتبال ورود کرده است یا خیر گفت: من این موضوع را پیگیری کرده‌ام و اگر کسی به طور موردی شکایت کرده باشد اطلاع ندارم. من همه ورزشکاران را نمی‌شناسم ولی در یکی دو مورد که روشن بود از دادستان تهران سوال پرسیدم.

وی افزود: البته دستگاه‌های نظارتی و مجلس به این موضوع ورود کردند ولی دستگاه قضایی به طور کلی به این پرونده ورود نکرده است.

خبرنگاری با اشاره به صحبت‌های پورمحمدی مبنی بر اینکه تصمیم‌گیری درباره موسوی و کروبی به عهده شورای عالی امنیت است، از محسنی‌اژه‌ای پرسید که آیا از این به بعد ما از قوه قضاییه در این رابطه سوال نکنیم؟ محسنی‌اژه‌ای گفت: من در خدمت شما هستم و هر وقت سوالی داشتید بپرسید. در جریان 88 ظلم بزرگی به مردم و کشور وارد شد. افرادی در ورود این ظلم نقش داشتند که برخی به خارج از کشور رفتند و اگر بیایند حتما تحت تعقیب قرار می‌گیرند و اگر کسانی که اینجا هستند توبه و جبران خسارت نکنند طبعا هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: تا جایی که اطلاع دارم اتفاق جدیدی در این رابطه نیفتاده و پرونده به جایی احاله نشده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت پرونده ایران زمین، گفت: 13 نفر شکایت کرده‌اند و شکات و از کسانی که از آنها شکایت شده دارد تحقیق می‌شود.

خبرنگاری پرسید آیا امکان رسیدگی یک جا به اتهامات احمدی‌نژاد در رابطه با پرونده شکایت مجلس و اتهامات مربوط به دانشگاه ایرانیان وجود دارد یا خیر؟ محسنی‌اژه‌ای گفت: طبق قانون اگر چنانکه کسی اتهامی داشته باشد و در اثنای رسیدگی اتهام دیگری متوجه او شود به آن اتهامات رسیدگی می‌شود. اما در این مورد خاص که به آن اشاره شد باید دید که آیا تا زمان دادگاه اتهامی محرز می‌شود یا خیر.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.