×

رشد 134 درصدی طلاق در 10 سال گذشته

رشد 134 درصدی طلاق در 10 سال گذشته

رشد 134 درصدی طلاق در 10 سال گذشته

رشد-134-درصدی-طلاق-در-10-سال-گذشته وکیل 

در 10 سال گذشته 134 درصد میزان طلاق رشد داشته است در حالیکه رشد ازدواج در این مدت 56 درصد بوده است./اگر برای آینده جوانان برنامه اصولی با آمیزه های دینی اجرا نشود شاهد بحران فرهنگی جوانان هستیم.

ایلنا: مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان ملی جوانان کشور گفت: در سازمان ملی جوانان تمرکز اجرایی و کارشناسی در حوزه ازدواج و طلاق جوانان صورت گرفته است که با شیوه نوین می‌توان مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرمنگار ایلنا مجید امیدی در نشست خبری با حضور اساتید و فعالان عرصه ازدواج در استانداری مازندران با بیان این مطلب ادامه داد: در 10 سال گذشته 134 درصد میزان طلاق رشد داشته است در حالیکه رشد ازدواج در این مدت 56 درصد بوده است.

وی یادآور شد: در حوزه ازدواج جوانان باید اخلاق‌محوری و بعد حقوقی ازدواج ترویج داده شود تا تحکیم خانواده در جوانان صورت گیرد. با از بین رفتن قبح طلاق، هویت و اصالت خانواده در جامعه نابود می‌شود.

مدیر فرهنگی جوانان کشور تحکیم خانواده را از دغدغه های مهم دستگاه‌های مربوطه برشمرد و اذعان داشت: در حوزه خانواده دولت باید بیشتر حضور یابد و با برنامه ای هدفمند با مشکلات و موانع ازدواج روبرو شد.

امیدی تصریح کرد: دولت اعتبارات ویژه‌ای را برای ساماندهی ازدواج جوانان و تحکیم خانواده تخصیص داده است که متاسفانه برنامه‌های طراحی شده برای این حوزه پیش پا افتاده و هدفمند نبوده است. بسیاری از دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای ساماندهی ازدواج جوانان احساس مسئولیت می‌کنند ولی به علت عدم آگاهی درست محصول مطلوبی حاصل نمی‌شود. وی یادآورشد: هم‌اکنون دشمن درصدد است تا با تحریم‌هایی که برای هموطنان ایجاد می‌کند، سرمایه‌گذاری کرده تا بتواند از طریق تهاجم فرهنگی و جنگ نرم روح و غیرت جوانان ایران را تسخیر کند.

مدیرکل فرهنگی سازمان ملی جوانان با اشاره به اینکه ایجاد شبه در دین یکی دیگر از سلاح‌های نرم دشمن در برابر جوانان است، تصریح کرد: با ایجاد شبه در دین خودباوری، هویت، غیرت و دانش‌باوری جوانان سلب شده و ازبین خواهد رفت .

امیدی جوانان را سرمایه های اجتماعی خواند و گفت: اگر برای آینده جوانان برنامه اصولی با آمیزه های دینی اجرا نشود شاهد بحران فرهنگی جوانان هستیم. مسئول فرهنگی جوانان کشور بعضی از مراکز مشاوره ای را به واسطه بی محتوایی و نگاه مادی و سودآوری در امر خانواده چالش‌زا عنوان کرد و گفت: مراکز مشاوره ای در حوزه جوانان باید جدی تر وارد عمل شوند چون دشمن هویت جوانان را مورد هدف قرار گرفته است. وی در رابطه با ازدواج اینترنتی در کشور گفت: این گونه همسر‌یابی‌ها نادرست است و هیچگونه از این نوع ازدواج‌ها در داخل کشور موفق نبوده است.

به نقل از خبرگزاری کار ایران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.