×

مبارزه با مواد مخدر نیازمند تعامل قوای سه گانه است، مواد مخدر سرچشمه اغلب جرائم

مبارزه با مواد مخدر نیازمند تعامل قوای سه گانه است، مواد مخدر سرچشمه اغلب جرائم

یک حقوقدان گفت با توجه به اینکه سرچشمه بیشتر جرائم مواد مخدر است، برای مبارزه با مجرمان مواد مخدر نیازمند تعامل جدی قوای سه گانه هستیم

مبارزه-با-مواد-مخدر-نیازمند-تعامل-قوای-سه-گانه-است،-مواد-مخدر-سرچشمه-اغلب-جرائم

یک حقوقدان گفت: با توجه به اینکه سرچشمه بیشتر جرائم مواد مخدر است، برای مبارزه با مجرمان مواد مخدر نیازمند تعامل جدی قوای سه گانه هستیم.

"محمدحسین صمدی"  با تاکید بر ضرورت تدوین قوانین بین‌المللی به منظور مبارزه با مواد مخدر و جرائم مرتبط با آن اظهار داشت: مواد مخدر تهدیدی آرام و پنهان است که حیات انسان را به نابودی کشانده و بیشتر از هر سلاح کشنده و غیرفعال عمل می‌کند و آثار روحى و روانی خطرناکى برای فرد و اجتماع دارد.

وی ادامه داد: پرسنل بسیاری درگیر مبارزه با مواد مخدر هستند، اما متاسفانه متناسب با هزینه‌های صورت گرفته، تلاش‌ها رضایت‌بخش نبوده، بنابراین این مهم نشان‌دهنده این است که برخی از روش‌های مبارزه با مواد مخدر صحیح نبوده و مبهم است.

صمدی افزود: با توجه به اینکه حجم زیادی ازآمار زندانیان، به خصوص زندانیان خارج از کشور را مجرمانی که مرتکب جرائم مواد مخدر هستند تشکیل داده، بنابراین مبارزه با مواد مخدر نیازمند، یک کار مستمر و برنامه‌ریزی درازمدت است و  عدم تعامل بین دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط می‌تواند یک آسیب محسوب ‌شود.

صمدی  با اشاره به اینکه مبارزه با اعتیاد مصداق بارز مبارزه با بسیاری از جرائم  است، تصریح کرد: سرچشمه بیشتر جرایم مواد مخدر است، چرا که یک فرد معتاد نه تنها به خودش بلکه به یک جامعه لطمه می‌زند.

این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: به منظور حل معضل مواد مخدر به جهادی ملی و بین‌المللی نیازمندیم و امید است با یک اجماع ملی از تمام متخصصان و پژوهشگران حوزه‌های مختلف و مرتبط با مواد مخدر به یک همبستگی واقعی در فکر و عمل برسیم.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.