×

حدود اختیارات دیوان عدالت اداری مشخص شد

حدود اختیارات دیوان عدالت اداری مشخص شد

حدود اختیارات دیوان عدالت اداری مشخص شد

حدود-اختیارات-دیوان-عدالت-اداری-مشخص-شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) و در ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه اعاده شده تشکیلات و آئین داد‌رسی دیوان عدالت اداری از شورای نگهبان مواد دیگری از این لایحه را بررسی و تصویب کردند.

نمایندگان مجلس صلاحیت و حدود اختیارات دیوان عدالت اداری را تعیین کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) و در ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه اعاده شده تشکیلات و آئین داد‌رسی دیوان عدالت اداری از شورای نگهبان مواد دیگری از این لایحه را بررسی و تصویب کردند.

وکلای ملت در بخش دوم این لایحه که مربوط به آئین دادرسی است مقرر کرد که صلاحتی و حدود اختیارات دیوان عدالت اداری به قرار زیر است:
1- رسیدگی به شکایات و تظلمات و اعتراضات اشخاص حقیقی یا حقوقی از:

الف- تصمیمات و اقدامات واحدهای دولتی اعم از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات، شرکت‌های دولتی، مؤسسات و نهادهای عمومی غیر‌دولتی و همه مؤسسات وابسته به آنها و سایر دستگاه‌هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است.
ب- تصمیمات و اقدامات مأموران واحدهای مذکور در بند الف در اموری که راجع به وظایف آنهاست.

2- رسیدگی به اعتراضات و شکایات از آرا و تصمیمات قطعی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و کمیسیون‌هایی مانند کمیسیون‌های مالیاتی، هیئت حل اختلاف کارگر و کارفرما، کمیسیون موضوع ماده 100 قانون شهرداری‌ها از حیث نقض قوانین و مقررات یا مخالفت با آنها.

3- رسیدگی به شکایات مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری و سایر مستخدمان، نهادها و مؤسسات مذکور در ماده 117 قانون فوق‌الذکر و مستخدمات مؤسساتی که شمول این قانون نسبت به آنها مستلزم ذکر نام است. اعم از لشگری و کشوری از حیث تضییع حقوق استخدامی.

بهارستان‌نشینان در تبصره این ماده مقرر کردند: تعیین میزان خسارات وارده از ناحیه مؤسسات و اشخاص مذکور در بندهای 1 و 2 این ماده پس از احراز تخلف ضمن صدور رأی در دیوان عدالت اداری با دادگاه عمومی است.

وکلای ملت در تبصره دیگر ماده مذکور مصوب کردند: تصمیمات و آرای دادگاه‌ها و سایر مراجع قضایی دادگستری و سازمان قضایی نیروهای مسلح و دادگاه‌های انتظامی قضات دادگستری قابل شکایت در دیوان عدالت اداری نیست.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.