×

بنیاد تعاون زندانیان را بشناسیم

بنیاد تعاون زندانیان را بشناسیم

بنیاد تعاون به منظور کمک به معاش مددجویان و خانواده آنها و همچنین تحصیل درآمد برای پرداخت دیه محکومین مالی ازطریق ایجاد کارگاه‌های تولید، موسسات صنعتی، مجتمع‌های کشاورزی، دامپروری و شرکت‌های بازرگانی و خدماتی و در راستای حرفه آموزی و اشتغال تأسیس شد

بنیاد-تعاون-زندانیان-را-بشناسیم

بنیاد تعاون به منظور کمک به معاش مددجویان و خانواده آنها و همچنین تحصیل درآمد برای پرداخت دیه محکومین مالی ازطریق ایجاد کارگاه‌های تولید، موسسات صنعتی، مجتمع‌های کشاورزی، دامپروری و شرکت‌های بازرگانی و خدماتی و در راستای حرفه آموزی و اشتغال تأسیس شد.

 بنیاد تعاون به منظور کمک به معاش مددجویان و خانواده آنها و همچنین تحصیل درآمد برای پرداخت دیه محکومین مالی ازطریق ایجاد کارگاه‌های تولید، موسسات صنعتی، مجتمع‌های کشاورزی، دامپروری و شرکت‌های بازرگانی و خدماتی و در راستای حرفه آموزی و اشتغال تأسیس شد.

این بنیاد فعالیت‌های خود را ازسال 1326 تحت عنوان کارخانجات ندامتگاه آغاز کرد و درسال 1333 اولین اساسنامه بنیاد تعاون به تصویب هیأت وزیران وقت رسید.

منشور اخلاقی بنیاد تعاون و حرفه آموزی و صنایع زندانیان کشور

 در منشور اخلاقی این بنیاد خیرخواهانه نکات مهمی مورد نظر قرار گرفته که عبارتند از:

1. پایبندی به  فرهنگ کار و تلاش.

2. فعالیت و مشارکت  فعال در جهت  افزایش سطح مهارت و بهره‌وری.

3. رعایت الزامات، ملاحظات، نقش‌ها و مسئولیت‌های قانونی در رابطه با کلیه ذی‌نفعان  بنیاد.

4. استفاده  صحیح و مناسب از اختیارات  شغلی و سازمانی جهت  نیل به  اهداف سازمانی و اجتناب از هر گونه بهره برداری شخصی و گروهی از اموال، امکانات  و اختیارات.

5. رعایت نظم و  حضور بموقع در محل کار.

6. انجام  وظایف و مسئولیت‌ها با جدیت و پشتکار و انجام امور محوله با دقت و صحت براساس وجدان و تعهد کاری.

7. تکریم  ارباب رجوع.

8. خوش‌رویی و متانت رفتار نسبت به  همکاران بویژه پیشکسوتان.

9. رعایت  سلسله  مراتب اداری و سازمانی.

10. استفاده از پوشش متناسب با عرف و فرهنگ جامعه  و حضور در محل کار با ظاهری مرتب و آراسته.

11. رازداری و خودداری از افشای اسناد محرمانه.

12. جلوگیری از اسراف و تبذیر اموال بنیاد.

13. مسئولیت‌پذیری و پاسخ‌گویی در قبال وظایف محوله.

14. پرهیز از شایعه ‌سازی، تهمت، غیبت، خبرچینی و هر اقدامی در جهت  تضعیف صمیمیت و اعتماد کارکنان.

15. توجه به  انتقادات و پیشنهادات  مثبت و سازنده  مراجعه‌کنندگان.

16. توجه به اصل شادابی  در محیط کار و خودداری از کسالت و ابراز خستگی در محیط کار.

اهدافی که تا امروز دنبال شده است

در بنیاد تعاون کمک به وضع مالی مددجویان و بهبود وضعیت معیشتی آنان و خانواده شان موضوع دغدغه خاطر مسئولین چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بوده که در این راستا اقداماتی صورت پذیرفته که می‌توان به قانون وادار نمودن محبوسین غیر سیاسی به کار از طریق انتقال به مؤسسات صنعتی و فلاحتی مصوب 1314.12.12 کمیسیون قوانین عدلیه  و نظامنامه اشتغال مددجویان مصوب 1315.5.12 هیأت وزراء اشاره نمود. از این  فعالیت‌‌های اشتغال زایی در ندامتگاه در سال 1326 به نام کارخانجات ندامتگاه آغاز به فعالیت کرد و در تاریخ 1333.7.17 جهت بهبود وضعیت کارخانجات  ندامتگاه، بنگاه تعاون و صنایع برای اشتغال مددجویان به امور حرفه‌ای صنعتی، هیأت وزیران اساسنامه‌ای در این راستا مصوب کردند تا فعالیت‌های بنیاد تعاون بصورت نظامند انجام پذیرد و زیر نظر فرمانده شهربانی کل کشور فعالیت  نمایند این فعالیت‌ها تا قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به صورت  موردی انجام  می‌پذیرفته  است که  پس از پیروزی انقلاب بنیاد تعاون زیر نظر شورای عالی قضایی و سپس به صورت  مستقیم زیر نظر رئیس محترم قوه قضائیه در حال انجام  وظیفه در راستای مواد اساسنامه اعم از کمک به  اعاشه مددجویان بی بضاعت و خانواده ایشان، کمک به آزادی محکومین غیر مالی، ایجاد مؤسسات صنعتی، کشاورزی و خدماتی در جهت رسالت اشتغال‌زایی می‌باشد.

چشم انداز آینده

این بنیاد در ترسیم چشم‌انداز فعالیت‌های آینده خود این موارد را در نظر دارد:

گفتنی است این بنیاد خیرخواهانه به نشانی  تهران - خیابان شریعتی - دوراهی قلهک - ایستگاه یخچال - مجتمع اداری قلهک - طبقه دوم - کد پستی:  1913877511 و شماره تلفن‌های: 22604414 و 22607666  و  3-22641371-021فکس : 22641376-  همه روزه پاسخگوی سوالات مراجعان و خانواده مددجویان است.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.