×

آیت‌ الله آملی لاریجانی اقرار شخص نسبت به شخص دیگر دارای حجیت شرعی و قانونی نیست

آیت‌ الله آملی لاریجانی اقرار شخص نسبت به شخص دیگر دارای حجیت شرعی و قانونی نیست

آیت‌ الله آملی لاریجانی اقرار شخص نسبت به شخص دیگر دارای حجیت شرعی و قانونی نیست

آیت‌-الله-آملی-لاریجانی-اقرار-شخص-نسبت-به-شخص-دیگر-دارای-حجیت-شرعی-و-قانونی-نیست

با توجه به تاکید مقام معظم رهبری جامعه را از فضای تهمت و بدگمانی دور کنیم رییس قوه قضاییه در جلسه امروز مسوولان عالی قضایی خواستار تقویت مبارزه با مفاسد اقتصادی شد و گفت: اگر مطابق قانون با مفاسد اقتصادی برخورد شود، ناامنی اقتصادی ایجاد نمی‌شود؛بلکه منجر به تقویت سرمایه گذاری‌ها خواهد شد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، آیت الله صادق آملی لاریجانی با تاکید بر این‌که دستگاه قضایی باید در تحقق عدالت پیشرو باشد و با اشاره به ابعاد مختلف فرمان رهبری در این خصوص در سال 1380، جدی گرفتن بیش از پیش مبارزه با مفاسد اقتصادی و افزایش خروجی دستگاه قضایی در این زمینه را یکی از جلوه‌های تحقق عدالت برشمرد و افزود: دستگاه قضایی مکلف است برای اجرای عدالت کمر همت ببندد و بدون ملاحظه هیچ کسی، حتی نسبت به خودش در اجرای عدالت و مبارزه با فساد مصمم و قاطع عمل کند.

آیت الله لاریجانی تاکید کرد: همه باید این مساله را قبول کنیم که هیچ کس به خاطر انتساب خاص، نمی‌تواند مدعی وجود حریم و در نتیجه معاف از بررسی و تحقق عدالت باشد و دستگاه قضایی موظف است تمام موارد و پرونده‌هایی را که تاکنون به هر دلیل راکد مانده است پیگیری کند و نتیجه آن را به اطلاع عموم مردم برساند.

رییس قوه قضاییه یکی از مهم ترین مصادیق مبارزه با مفاسد اقتصادی را ورود دستگاه قضاییه از طریق دادستانی کل کشور به مساله معوقه‌های بانک‌ها عنوان کرد و گفت: متاسفانه بسیاری از بانک‌های دولتی وام های کلان به اشخاص مختلف اعطا کرده‌اند و بعضا در جامعه اینگونه احساس می‌شود که اراده و تصمیمی برای پیگیری معوقه‌های وام‌های کلان وجود ندارد، در حالی که این بانک‌ها با سرمایه و پول مردم اداره می‌شود و بی انصافی است که عده‌ای به راحتی وام‌های کلان بگیرند و مسوولان بانک‌ها نیز پیگیر دریافت معوقه‌های آنان نباشند.

آیت الله لاریجانی تاکید کرد: دادستانی کل کشور باید در این زمینه وارد عمل شود و اگر این مساله نیاز به قانون جدید و اصلاح قوانین دارد،‌ باید راهکارهای عملی آن جست وجو شود.

رییس قوه قضاییه در ادامه جلسه مسوولان عالی قضایی با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس خبرگان با مقام معظم رهبری و تاکید بر توجه به سخنان مقام معظم رهبری گفت: همان گونه که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند در فضای جامعه باید به دنبال تحکیم و تثبیت اخلاق باشیم و جامعه را از فضای تهمت و بدگمانی دور کنیم.

آیت الله لاریجانی تصریح کرد: در رسیدگی به تخلفات و اغتشاشات پس از انتخابات باید به دقت آیین دادرسی رعایت شود و یکی از نکات مهم در این زمینه این است که اقرار شخص نسبت به شخص دیگر دارای حجیت شرعی و قانونی نیست.

رییس قوه قضاییه بر ضرورت توجه به تهاجم فرهنگی غرب تاکید کرد و افزود: همان گونه که مقام معظم رهبری بارها تاکید فرمودند جنگ غرب علیه اسلام، جنگ عقیدتی است که با استفاده از ابزار و فناوری‌های موجود به صورت وسیع علیه اسلام به راه افتاده است و وظیفه خواص و علماست که در این خصوص وارد عمل شوند.

آیت الله لاریجانی تقویت و افزایش توجه به علوم انسانی از منظر اسلام را ضروری خواند و گفت: بسیاری از پیش فرض‌های علوم انسانی غرب با مبانی و پیش فرض‌های اسلام متفاوت است و باید خواص ما به این نکته توجه کنند و بدانند که توجه به این مقوله گام موثری برای مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب است.

در ادامه جلسه ماده واحده قانون اصلاح ماده 18 اصلاحی قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب مصوب 1385 مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.