×

دو کتاب حقوقی در راهند

دو کتاب حقوقی در راهند

دو کتاب حقوقی در راهند

دو-کتاب-حقوقی-در-راهند وکیل 

دکتر علی‌عباس حیاتی، عضو هیات علمی دانشگاه رازی استان کرمانشاه، از تالیف دو کتاب در حوزه حقوق خبر داد و گفت: این دو اثر که برگرفته از مبانی حقوق اسلامی‌اند، با هدف معرفی انواع محجورین، حقوق و تکالیف آنان در جامعه و بررسی رابطه میان حقوق اشخاص و اموال به رشته تحریر درآمده‌‌اند./

دکتر علی‌عباس حیاتی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این مطلب اظهار داشت: «حقوق مدنی 1، اشخاص و محجورین» و «بایسته‌های حقوق اشخاص و اموال» عناوین این دو اثرند که بر اساس سرفصل‌های مصوب کتاب‌های درسی دانشجویان رشته فقه و حقوق ارایه شده‌اند.

مولف کتاب‌ «حقوق مدنی 1، اشخاص و محجورین» عنوان داشت: این اثر از جمله مجلدهای مجموعه هشت جلدی «حقوق مدنی» محسوب می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن، ضمن آشنایی با ویژگی‌های اشخاص حقیقی و حقوقی و حقوق و تکالیف آنها، با وظایف انواع محجورین در جامعه و شیوه اداره امور آنها نیز آشنا می‌شوند.
وی تصریح کرد: در تالیف این اثر کوشیده‌ام تا از نگارش روان و بی‌تکلف استفاده کنم تا زمینه‌های کاهش فشارهای ذهنی ناشی از مطالعه برای دانشجویان حقوق فراهم شود، زیرا به کرات شاهد انزجار دانشجویان از تالیفات مشابه بوده‌ام!

مولف کتاب «بایسته‌های حقوق اشخاص و اموال» ادامه داد: در نگارش این اثر، ضمن رعایت پیوستگی و ترتیب منطقی مطالب، با توجه به این که بسیاری از مقررات مربوط به حقوق اشخاص، مقتبس از حقوق فرانسه است، به محتوای جدیدترین آثار منتشر شده در نظام حقوقی فرانسه توجه کرده‌ام.
دکتر حیاتی در پایان گفت: کتاب «بایسته‌های حقوق اشخاص و اموال» دربردارنده گزیده‌ای از محتوای کتاب حقوق مدنی 1 و حقوق مدنی 2 است که به بررسی رابطه میان حقوق اشخاص و اموال آنها می‌پردازد.

نگارش کتاب‌های «حقوق مدنی 1، اشخاص و محجورین» و «بایسته‌های حقوق اشخاص و اموال» به تازگی به قلم دکتر علی عباس حیاتی به اتمام رسیده‌اند. به گفته نویسنده، این دو اثر اواخر شهریور ماه سال جاری از سوی نشر میزان راهی بازار نشر خواهند شد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.