×

نقش پررنگ رسانه ملی در فرهنگ سازی و کاهش اعمال مجرمانه

نقش پررنگ رسانه ملی در فرهنگ سازی و کاهش اعمال مجرمانه

یک حقوقدان گفت استفاده از جاذبه‌های بصری، نمایش فیلم و سریال‌های مختلف با مضامین اجتماعی و حقوقی تاثیر بسیاری در کاهش جرائم دارد و بر این اساس صدا وسیما با توجه به ظرفیت‌های موجود نقش پررنگی در افزایش اطلاعات حقوقی آحاد جامعه ایفا می‌کند

نقش-پررنگ-رسانه-ملی-در-فرهنگ-سازی-و-کاهش-اعمال-مجرمانه وکیل 

یک حقوقدان گفت: استفاده از جاذبه‌های بصری، نمایش فیلم و سریال‌های مختلف با مضامین اجتماعی و حقوقی تاثیر بسیاری در کاهش جرائم دارد و بر این اساس صدا وسیما با توجه به ظرفیت‌های موجود نقش پررنگی در افزایش اطلاعات حقوقی آحاد جامعه ایفا می‌کند.

"محمدحسین‌ صمدی" ، با اشاره به افزایش مراجعان نزاع به مراکز پزشکی قانونی اظهار داشت: از کل مراجعان به پزشکی قانونی، نزاع و درگیری بین افراد، رقم بالایی را به خود اختصاص داده، بنابراین دستگاه قضا و سایر مسئولان کشور باید اهتمام بیشتری در کاهش این قبیل جرائم به خرج دهند.

وی ادامه داد: مهمترین راه‌کار به منظور کاهش مراجعان نزاع به پزشکی قانونی اتخاذ سیاست‌‌هایی در راستای فرهنگ‌سازی در این زمینه است.

صمدی افزود: باید در امر آموزش و آگاهی به افراد جامعه گام‌های اساسی برداشته شود، تا نهادینه کردن الگوهای درست از دوران کودکی در خانواده‌ها به عنوان یکی از پیش‌شرط‌های جامعه‌پذیری و دوری از اعمال مجرمانه لحاظ شود.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ ملی در کاهش جرائمی چون نزاع و درگیری، تصریح کرد: استفاده از جاذبه‌های بصری و نمایش فیلم و سریال‌های مختلف با مضامین اجتماعی و حقوقی نقش موثری در زمینه کاهش جرائم دارد و بر این اساس صدا وسیما با توجه به ظرفیت‌های موجود نقش پررنگی در افزایش اطلاعات حقوقی آحاد جامعه ایفا می‌کند.

این حقوقدان در پایان گفت: کاهش نزاع و درگیری و ورود پرونده‌هایی از این دست به دادگاه‌ها، نیازمند یک کار مستمر و برنامه‌ریزی درازمدت در این زمینه است، چرا که در کوتاه‌مدت نمی‌توان فرهنگ و الگوهای درست چگونگی برخورد با افراد جامعه را به یک کشور غالب کرد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.