×

سازمان می تواند گواهی استاندارد پزشکی قانونی صادر کند

سازمان می تواند گواهی استاندارد پزشکی قانونی صادر کند

معاون فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به اینکه سازمان پزشکی قانونی کشور بر اساس استانداردهای روز دنیا عمل می کند، گفت سازمان پزشکی قانونی کشور این شرایط را دارد که مؤسسه ای وابسته به این سازمان تأسیس و از طریق آن ضمن آموزش، نظارت و ممیزی برای آزمایشگاه های خصوصی کشور و حتی مراکز پزشکی قانونی خارج از کشور(در سطح منطقه) گواهی استاندارد صادر کند

سازمان-می-تواند-گواهی-استاندارد-پزشکی-قانونی-صادر-کند

معاون فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به اینکه سازمان پزشکی قانونی کشور بر اساس استانداردهای روز دنیا عمل می کند، گفت: سازمان پزشکی قانونی کشور این شرایط را دارد که مؤسسه ای وابسته به این سازمان تأسیس و از طریق آن ضمن آموزش، نظارت و ممیزی برای آزمایشگاه های خصوصی کشور و حتی مراکز پزشکی قانونی خارج از کشور(در سطح منطقه) گواهی استاندارد صادر کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، ‌حجت الاسلام صادقی، صبح امروز در بازدید از مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران در کهریزک افزود: سازمان پزشکی قانونی کشور می تواند در مسیر صدور گواهی استاندارد پیشرو باشد و این آرمان با توجه به شرایط فعلی سازمان پزشکی قانونی دور از دسترس نیست و می توان ظرف دو تا سه سال آینده نسبت به اجرایی شدن آن امیدوار بود البته تحقق این امر نیاز به حمایت های جدی دارد.

حجت الاسلام صادقی در ادامه با اشاره به اهمیت بازدید از مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی اظهار داشت: کار پزشکی قانونی در این مرکز بسیار ارزشمند و مطابق با استاندارد ها است که در کنار تجهیزات مدرن از نیروی انسانی مجرب و ارزشمندی نیز برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه پزشکی قانونی را به هیچ عنوان نمی توان از فرایند دادرسی حذف کرد، خاطرنشان کرد: در این مرکز کار با دقت بالایی در حال انجام است که نتیجه آن برای کشف بسیاری از جرایم و مشکلات و نیز تعیین علت بسیاری از مرگ ها رهگشا و حلال است.

به گفته معاون فرهنگی قوه قضاییه در مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی کاری علمی بر پایه های دقیق و قابل اعتماد انجام می شود که مبنای تصمیم گیری در حوزه های مختلف به ویژه حوزه قضایی است.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه  در بخش های مختلف این مرکز طی سال های اخیر توسعه هایی داشته ایم افزود: طی سال های اخیر این مرکز در بخش های مختلف توسعه یافته اما توسعه هر چه بیشتر آن در کنار حمایت های همه جانبه از پزشکی قانونی امری ضروری است.

وی ادامه داد: مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی ساختمان و فضای فیزیکی مناسبی در اختیار دارد و رفاه اندکی برای پزشکان و همکاران این مرکز ایجاد شده که البته باید بیش از این در این بخش کار شود چرا که کار پزشکی قانونی تعطیل بردار نیست پس باید نیازهای شما هر چه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اجرای برنامه های فرهنگی در مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی گفت: برپایی نماز جماعت در این مرکز بسیار ارزشمند و قابل توجه است ضمن آنکه پیشنهاد می شود در طول هفته ساعاتی را به بیان معارف و سیره ائمه اطهار اختصاص دهید.

معاون فرهنگی قوه قضاییه تصریح کرد: فرهنگ برپایی نماز جماعت با رعایت حدود بسیار ارزشمند است و باید این سنت جا بیفتد که در هنگام نماز 20 دقیقه کار تعطیل و نماز جماعت اقامه شود در کنار آن متناسب با وقتتان انجام فعالیت های قرآنی و فرهنگی نیز توصیه می شود.

وی با اشاره به اینکه بنا به دستور رییس قوه قضاییه هر کارمند می تواند 1 ساعت و 30 دقیقه در طول هفته به معارف و علوم قرآنی بپردازد اظهار داشت: همکاران حق دارند از علوم و معارف قرآنی بهره‌مند شوند و باید این شرایط برایشان فراهم شود البته به شرط رعایت ساعت کاری و حقوق مردم.

در ادامه این بازدید دکتر احمد شجاعی رییس سازمان پزشکی قانونی کشور نیز با قدردانی از حضور معاون فرهنگی قوه قضاییه در مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی گفت: حضور مسئولان قوه قضاییه در این مرکز مایه دلگرمی همکاران و پشتوانه ای برای آنان محسوب می شود که در شرایطی دشوار با علاقه و دلسوزانه مشغول فعالیت و ارائه خدمت به هموطنان هستند.

وی با اشاره به اینکه حضور مسئولان قوه قضاییه نقطه قوتی برای همکاران پزشکی قانونی است اظهار امیدواری کرد شرایط حضور رییس قوه قضاییه و بازدید ایشان از مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران فراهم شود.

منبع : سازمان پزشکی قانونی کشور

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.