×

مشاوره قبل از ازدواج مهمترین راهکار پیشگیری از طلاق است

مشاوره قبل از ازدواج مهمترین راهکار پیشگیری از طلاق است

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام آموزش و مشاوره قبل از ثبت وقایع ازدواج را مهمترین راهکار پیشگیری از طلاق دانست

مشاوره-قبل-از-ازدواج-مهمترین-راهکار-پیشگیری-از-طلاق-است

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام آموزش و مشاوره قبل از ثبت وقایع ازدواج را مهمترین راهکار پیشگیری از طلاق دانست.

 منطقه ایلام، جعفر داراب‌خانی در دیدار با مسئول امور مبلغین سازمان تبلیغات استان با اشاره به نقش بسزای تریبون ائمه جماعات در کاهش آسیب‌های اجتماعی بخصوص طلاق اظهار کرد: استفاده از تریبون‌های مختلف ائمه جماعات از جمله نماز جمعه نقش بسیار بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی بخصوص طلاق دارد.

وی رسانه‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی، ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی و ایجاد شناخت کافی در زوجین را از دیگر راهکارها برای از بین بردن پدیده طلاق در جامعه عنوان کرد.

داراب‌خانی آموزش و مشاوره قبل از ثبت وقایع ازدواج را مهمترین راهکار پیشگیری از طلاق دانست و خاطرنشان کرد: رعایت حقوق و شناخت کافی زوجین از یکدیگر موجب جلوگیری از بسیاری از مشکلات بین آنها شده و از هزینه‌های هنگفت برای مراسم ازدواج، چشم و هم چشمی‌ها و ایجاد اختلافات بین زوجین جلوگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله ساجدی‌مقدم مسئول امور مبلغین تبلیغات اسلامی ایلام نیز در این جلسه بر لزوم فرهنگ سازی ازدواج آسان و پایدار در بین جوانان تاکید و اظهار کرد: با توجه به افزایش طلاق در استان باید اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از این روند رو به رشد به صورت جدی اعمال و از تمامی فرصت‌ها و ظرفیت‌ها برای رفع موانع ازدواج جوانان استفاده شود.

وی تداوم انتقال و آموزش مهارت‌های زندگی به نسل جدید را بسیار مهم عنوان و تصریح کرد: در این زمینه هر قدر آموزش‌ها و مهارت‌ها بیشتر باشد به همان میزان زوجین از فنون زندگی و مهارت‌های آن اطلاع کسب کرده و با آگاهی و بصیرت بیشتر عمل خواهند کرد.

مسئول امور مبلغین سازمان تبلیغات استان با بیان این‌که «ازدواج‌ها با معیارهای دینی و اسلامی باعث آرامش، استحکام بنیان خانواده، کاهش آسیب‌ها و جرایم اجتماعی در جامعه می‌شود» ادامه داد: علاوه بر تداوم آموزش‌ها باید از توانمندی‌ها و دیدگاه‌های صاحب نظران در زمینه کاهش طلاق استفاده کرد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.