×

راهکارهای وقف سهام و اوراق وقفی بررسی شد

راهکارهای وقف سهام و اوراق وقفی بررسی شد

نشست مشترک هیات‌های فقهی و حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان بورس و اوراق بهادار با حضور اعضای آن در سازمان اوقاف برگزار شد

راهکارهای-وقف-سهام-و-اوراق-وقفی-بررسی-شد

نشست مشترک هیات‌های فقهی و حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان بورس و اوراق بهادار با حضور اعضای آن در سازمان اوقاف برگزار شد.

در این نشست که به میزبانی سازمان اوقاف برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین رازینی، مشاور رییس سازمان اوقاف و رییس هیات فقهی و حقوقی این سازمان با بیان این‌که «این نشست در راستای دو نشست گذشته مشترک این دو هیات تشکیل شده است» افزود: وقف پول، سهام و اوراق بهادار و یا انتشار اوراق وقفی دارای وجوهی مشترک است و از دیدگاه سازمان اوقاف در یک مجموعه به نام وقف مشارکتی طبقه بندی می‌شوند.

رازینی ادامه داد: وقف پول براساس نظر فقها و فتاوای مراجع عظام تقلید و ولی فقیه حاکم، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) جایز نیست زیرا اصل مال وقف شده از بین می‌رود.

رییس هیات فقهی و حقوقی سازمان اوقاف با اشاره به تهیه سند وقف طی سال گذشته در این سازمان با مشارکت سازمان ثبت اسناد کشور گفت: در راستای تهیه این سند همکاری تنگاتنگی میان سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان ثبت اسناد کشور صورت پذیرفت که در نهایت سند تهیه شده همزمان با هفته وقف سال گذشته توسط روسای دو سازمان در همایش وقف و رسانه رونمایی شد و اکنون به عنوان سندی واحد برای ثبت وقف‌های جدید در سراسر کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان این‌که «در خصوص وقف سهام یا انتشار اوراق وقفی نیز نیازمند همکاری جدی با سازمان بورس و اوراق بهادار هستیم» گفت: امیدواریم در این مدت کمتر از سه ماه تا هفته وقف سال 92 ، نشست‌های مشترک به نتیجه برسد و وقف سهام یا انتشار اوراق وقفی را در هفته وقف امسال رونمایی کنیم.

منبع : رساله حقوق

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.