×

انتقاد آیت الله لنکرانی از طرح ازدواج با فرزند خوانده

انتقاد آیت الله لنکرانی از طرح ازدواج با فرزند خوانده

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه ساعاتی پپش در نشستی با معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت متاسفانه برخی از قوانین مصوب پس از انقلاب اسلامی به نفع زنان نبوده است

انتقاد-آیت-الله-لنکرانی-از-طرح-ازدواج-با-فرزند-خوانده

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه ساعاتی پپش در نشستی با معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: متاسفانه برخی از قوانین مصوب پس از انقلاب اسلامی به نفع زنان نبوده است.

 آیت الله فاضل لنکرانی با انتقاد شدید از تصویب قانون ازدواج با فرزند خوانده، گفت: این مسئله کراهت شدید دارد و تصویب کنندگان باید پاسخ بدهند؛ چرا بدون هماهنگی با علما این قانون را تصویب کرده اند.

وی با بیان این که شرایطی در عقدنامه‌ها گذاشته‌اند که در ظاهر به نفع زنان بود، اما امروز موجب تضعیف خانواده و افزایش طلاق شده است، تصریح کرد: امروز از جنبه معنوی و اساسی اسلام در مورد زن فاصله گرفته‌ایم. رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این‌که دولت‌ها نگاه‌های خاص و سلیقه‌ای نسبت به زنان داشته‌اند، ابرازداشت: احکامی در اسلام برای زنان وجود دارد که بسیاری از آنها هنوز تبیین نشده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه خاطرنشان کرد: متاسفانه در طی سالیان متمادی از نظرات حوزه‌های علمیه، علما و فقها در خصوص مسایل زنان استفاده نشده است. آیت الله حاج شیخ محمّدجواد فاضل لنکرانی، فرزند مرجع بزرگ شیعه حضرت ‏آیت الله العظمی فاضل لنکرانی  با انتقاد از برخی مقاله‌ها و کتب در خصوص تغییر اختیار حکم طلاق از مردان به زنان، افزود: متاسفانه بر روی آثار حقوقی و اجتماعی احکام دین اسلام کار نکرده ایم و حق طلاق مردان اگر بازیچه‌ اختلافات و امیال قرار نگیرد برای خانواده بسیار مفید است.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع) ادامه داد: زن و مرد پس از اختلافات خود باید از مشاوره و راهنمایی برای حل مشکلات استفاده کنند؛ در حالی که امروز زن و مرد پس از هر اختلافی مستقیم در دادگاه حاضر می‌شوند. وی با تاکید بر این‌که قوانین اسلام برای زنان بدون هیچ شعاری، مترقی‌ترین قانون است، اظهار داشت: بزرگترین خیانت به زنان این است که برخی مسئولان بگویند حقوق زنان را طبق نگاه خودمان تعبیر می‌کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این ‌که دولت یازدهم با تدبیر قوانین موافق اسلام را تبیین کند، ابراز امیدواری کرد: مشکلات زنان در جامعه روز به روز کاسته شود.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.