×

لایحه حمایت از خانواده موجب شد، شرکت 9 هزار زن در آزمون قضاوت

لایحه حمایت از خانواده موجب شد، شرکت 9 هزار زن در آزمون قضاوت

صبح جمعه 26 هزار نفر که متقاضی قضاوت بودند در 15 شهر کشور در آزمون کتبی شرکت کردند نتایج آزمون دی ماه سال جاری اعلام شده و بهمن ماه لیست افراد واجد شرایط برای مصاحبه علمی معرفی می شود

لایحه-حمایت-از-خانواده-موجب-شد،-شرکت-9-هزار-زن-در-آزمون-قضاوت

 صبح جمعه 26 هزار نفر که متقاضی قضاوت بودند در 15 شهر کشور در آزمون کتبی شرکت کردند.

 حجت الاسلام امینی معاون آموزش قوه قضائیه در حاشیه برگزاری این آزمون با بیان این که آزمون قضاوت از سال 89 هر ساله در حال برگزاری است، گفت: امسال هم این امتحان مانند سال‌های قبل در حال برگزاری است و حدود 26 هزار نفر متقاضی در 15 شهر کشور در حال شرکت در این امتحان هستند.

در آزمون امروز 26 هزار متقاضی شرکت کرده اند. این آزمون تستی است. بعد از قبولی آزمون تشریحی از متقاضیان گرفته می شود و متقاضی بعد از این که در دو آزمون قبول شد وارد مصاحبه علمی شده که در صورت تایید به معاونت گزینش قوه قضائیه معرفی می‌شود.

او که در دانشکده الهیات دانشگاه تهران حاضر شده بود، ضمن بازدید از روند برگزاری آزمون قضاوت، گفت: براساس برنامه پنجم توسعه قوه قضائیه می تواند در مدت 5 سال 4 هزار قاضی را استخدام کند. سال گذشته 650 قاضی و در سال جاری 950 نفر در دستگاه قضا استخدام شده اند که در مرحله اول این قضات به عنوان دادیار مشغول به کار می‌شوند.

امینی درباره قبولی‌های این آزمون هم گفت: در آزمون امروز 20 درصد قبولی خواهیم داشت و بعد از مصاحبه علمی افرادی که در نهایت واجد شرایط گزینش هستند به حدود هزار نفر می‌رسند.

او همچنین درباره تعداد زنان شرکت کننده در این آزمون با بیان این که با توجه به تصویب قانون 'حمایت از خانواده'، نیاز به قضات زن وجود دارد و تعدادی از بانوان در قالب محاکم حقوقی، مشغول این فعالیت می‌شوند، گفت: در سال 90 و 91 ورود زنان به آزمون قضات ممنوع بود ولی با تصویب لایحه حمایت از خانواده و الزام دستگاه قضا برای حضور مشاوران حقوقی و دادیاران زن در محاکم خانواده از امسال آنها هم در آزمون شرکت می کنند و امروز 9 هزار متقاضی زن در این آزمون حضور دارند.

او درباره ورود بدون آزمون نخبگان گفت: ما برای نخبگان تسهیلاتی قائل شدیم، از جمله این که این افراد حسب توجیهاتی چون تحصیل در دانشگاه خاص یا داشتن سابقه وکالت در امتحان کتبی شرکت نمی‌کنند اما در مصاحبه‌ شرکت خواهند کرد و تاکنون بیش از 1500 نفر از این افراد به طور قطعی وارد مصاحبه‌ها خواهند شد.

به گفته او نتایج آزمون دی ماه سال جاری اعلام شده و بهمن ماه لیست افراد واجد شرایط برای مصاحبه علمی معرفی می شود.

منبع : خبر آن لاین

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.