×

ضرورت تلاش سازمان های ذی ربط در جهت اجرایی شدن اصول مترقی قانون اساسی

ضرورت تلاش سازمان های ذی ربط در جهت اجرایی شدن اصول مترقی قانون اساسی

یک حقوقدان گفت سازمان‌های ذی‌ربط باید در راستای رعایت حقوق شهروندان و رسیدگی به مشکلات آن‌ها به منظور کسب توفیق حداکثری در جهت خدمت‌رسانی، براساس اصول مندرج در فصل سوم قانون اساسی عمل کرده تا این اصل مترقی اجرایی شود

ضرورت-تلاش-سازمان-های-ذی-ربط-در-جهت-اجرایی-شدن-اصول-مترقی-قانون-اساسی وکیل 

یک حقوقدان گفت: سازمان‌های ذی‌ربط باید در راستای رعایت حقوق شهروندان و رسیدگی به مشکلات آن‌ها به منظور کسب توفیق حداکثری در جهت خدمت‌رسانی، براساس اصول مندرج در فصل سوم قانون اساسی عمل کرده تا این اصل مترقی اجرایی شود.

"سعید خورشیدی"  با تاکید بر لزوم حمایت از حقوق شهروندی به عنوان سرلوحه فعالیت تمامی سازمان‌ها و نهادهایی که به نوعی با حقوق مردم سروکار دارند، اظهار داشت: سازمان‌های ذی‌ربط در رعایت حقوق شهروندان و رسیدگی به مشکلات آن‌ها باید براساس اصول مندرج در فصل سوم  قانون اساسی عمل کرده تا این اصل مترقی اجرایی شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه رشد جامعه مدنی در کشور می‌تواند، نقش مهمی در پیگیری و احقاق حقوق مردم داشته باشد، بنابراین  NGO و سازمان‌های مردم نهاد از کرامت بالایی در حفظ حقوق مادی و معنوی مردم دارند.

خورشیدی با تاکید بر اهمیت آگاهی مردم از حقوق شهروندی افزود: آزادی مطبوعات، نشست‌های سیاسی و فعالیت‌های حزبی در سطح وسیع جامعه می‌تواند، حکایت از احترام به اعتقادات و دیدگاه‌های افراد مختلف جامعه و مشارکت آنان در تعیین سرنوشت خود باشد.

این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: طراحی کمپین‌های آموزشی برای آموزش حقوق شهروندی به افراد جامعه یکی از اقدامات اساسی مسئولان به منظور کسب توفیق حداکثری در جهت خدمت‌رسانی به شهروندان است.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.