×

اتحادیه وکلا باید از سیاست زدگی پرهیز کند، ورود سیاست به مجامع قضایی با عدالت تضاد دارد

اتحادیه وکلا باید از سیاست زدگی پرهیز کند، ورود سیاست به مجامع قضایی با عدالت تضاد دارد

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر عدم ورود سیاست به دنیای حقوق از رئیس جدید اتحادیه کانون وکلا درخواست کرد که این کانون بیش از آنکه در حیطه و مباحث سیاسی ورود پیدا کند،‌ مباحث حقوقی را به صورت جدی پیگیری کند

اتحادیه-وکلا-باید-از-سیاست-زدگی-پرهیز-کند،-ورود-سیاست-به-مجامع-قضایی-با-عدالت-تضاد-دارد

 سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر عدم ورود سیاست به دنیای حقوق از رئیس جدید اتحادیه کانون وکلا درخواست کرد که این کانون بیش از آنکه در حیطه و مباحث سیاسی ورود پیدا کند،‌ مباحث حقوقی را به صورت جدی پیگیری کند.

محمدعلی اسفنانی : با اشاره به انتخاب مجدد بهمن کشاورز به عنوان رئیس جدید اتحادیه کانون وکلا و تجربه سیاسی‌کاری این اتحادیه در دوره‌های گذشته، با تاکید بر اینکه باید اتحادیه و کانون‌های وکلا از سیاست‌زدگی پرهیز کنند، اظهار داشت: تمامی دنیا بر روی این نکته اتفاق نظر دارند که عالم حقوق و قضاء باید جدای از عالم سیاست قرار داشته باشد و فعالیتش فارغ از مباحث سیاسی پیگیری شود. از این رو پیگیری استقلال کانون وکلا، از سوی مجموعه اسکودا یا همان اتحادیه کانون وکلا با توجه به همین معناست.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: یکی از شبهاتی که به لایحه ارائه شده از سوی قوه قضائیه که به عنوان لایحه جامع وکالت شناخته می‌شد وارد شد این مساله بود که در صورت تصویب این لایحه،‌ قرارگیری کانون وکلا به عنوان زیرمجموعه قوه قضائیه می‌تواند استقلال کانون وکلا را زیر سئوال ببرد چراکه منتقدان این لایحه با این استدلال که چون قوه قضائیه نهادی حکومتی است، قرارگیری کانون وکلا تحت مجموعه قوه قضائیه می‌تواند فعالیت این کانون را تحت الشعاع سیاست‌های حکومت قرار دهد و استقلال کانون وکلا را خدشه‌دار کند.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کانون وکلا باید فارغ از هرگونه سیاست‌زدگی به مطالبه حقوق مردم بپردازد گفت: گرچه آقای کشاورز پیش از این موضع‌گیری‌هایی سیاسی را از خود نشان داده ولی ما امیدواریم در دوره جدید ریاست وی بر اتحادیه کانون وکلا، این اتحادیه بیش از آنکه در حیطه و مباحث سیاسی ورود پیدا کند،‌ مباحث حقوقی را به صورت جدی پیگیری کند.

وی در ادامه با تاکید بر گفته رئیس پیشین قوه قضائیه اظهار داشت: با توجه به گفته آقای یزدی که همواره تاکید داشتند اگر در محکمه‌ای سیاست از در وارد شود، عدالت از پنجره می‌گریزد، طبعتا ورود سیاست در مجامع قضائی با عدالت که هدف اصلی و غائی این محاکم است تضاد و تقابل پیدا خواهد کرد. چراکه سیاست قابل تفسیر و عدالت دارای معنایی ثابت است.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.