×

دانلود فیلتر شکن منجر به تخلیه حساب کاربری کاربر دختری 23 ساله شد

دانلود فیلتر شکن منجر به تخلیه حساب کاربری کاربر دختری 23 ساله شد

رئیس پلیس فتای استان فارس از راز پرونده‌ای که در آن دختری 23 ساله با اتصال به اینترنت برای خرید و دانلود فیلترشکن دچار مشکل و از حسابش سرقت شده بود پرده برداشت

دانلود-فیلتر-شکن-منجر-به-تخلیه-حساب-کاربری-کاربر-دختری-23-ساله-شد وکیل 

رئیس پلیس فتای استان فارس از راز پرونده‌ای که در آن دختری 23 ساله با اتصال به اینترنت برای خرید و دانلود فیلترشکن دچار مشکل و از حسابش سرقت شده بود پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دفتر فرماندهی انتظامی استان فارس، سید موسی حسینی اظهار داشت: شاکی این پرونده دختری 23 ساله بود که با اتصال به اینترنت برای خرید و دانلود فیلترشکن دچار مشکل و از حسابش سرقت شده بود.

رئیس پلیس فتای استان فارس ادامه داد: این شهروند برای خرید فیلترشکن به سایتی وارد شده و مبلغی را به صورت اینترنتی واریز و پس از طی چند روز متوجه شده بود 20 میلیون ریال از حسابش کسر شده است. وی افزود: این فرد مالباخته به بانک مراجعه و موضوع را پیگیری می‌کند و در جریان این اتفاق مشخص می‌شود این مبلغ به حساب شخص دیگری انتقال پیدا کرده است.

حسینی بیان کرد: با مشخص شدن نام صاحب حساب، فرد کلاهبردار که متوجه می‌شود مالباخته به موضوع پی برده است وجه سرقت شده را به حساب وی پرداخت می‌کند.

رئیس پلیس فتای استان فارس گفت: پس از اطلاع ماموران از این موضوع،‌ تحقیقات در این مورد آغاز و ماموران پلیس فتا با بررسی جزئیات متوجه شدند شاکی پس از اینکه خریدش را انجام می‌دهد، وارد صفحه جعلی پرداخت شده و اطلاعات حسابش توسط مدیر سایت سرقت می‌شود.

وی اضافه کرد: مدیر سایت نیز در اینترنت به دنبال بالا بردن رتبه سایت خود از لحاظ بازدید کننده می‌شود که با شخصی آشنا شده و قبول می‌کند با دریافت وجه 2 میلیون تومانی این کار را برایش انجام دهد.

حسینی افزود: مدیر سایت وجه را از حساب شاکی به حساب شخصی دیگر انتقال داده تا رتبه سایتش را ارتقا دهد.

رئیس پلیس فتای استان فارس ادامه داد: با مشخص شدن این موضوع صاحب حساب احضار و در مورد مطالب ارائه شده اظهار بی‌اطلاعی و بیان کرد که در تاریخ‌هایی که جرم اتفاق افتاده، کارتش در اختیار برادرش قرار داشته است.

وی گفت: با احضار برادر صاحب حساب، متهم مطالب ذکر شده در پرونده را تایید و پرونده نیز برای رسیدگی و دستگیری مدیر سایت ارسال شد.

حسینی گفت: در این پرونده مشخص شد، مدیر سایت که یک برنامه‌نویس حرفه‌ای است با ساختن صفحات فیشینگ کاربران را فریب داده و اطلاعات حسابشان را سرقت می‌کرده است.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.