×

طبق معاهده NPT غنی سازی حق مشروع ایران است

طبق معاهده NPT غنی سازی حق مشروع ایران است

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت طبق معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای(ان پی تی)، غنی‌سازی اورانیوم، حق مشروع و قانونی ایران است و در این رابطه جایی برای مذاکره وجود ندارد

طبق-معاهده-NPT-غنی-سازی-حق-مشروع-ایران-است وکیل 

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: طبق معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای(ان پی تی)، غنی‌سازی اورانیوم، حق مشروع و قانونی ایران است و در این رابطه جایی برای مذاکره وجود ندارد.

"سیدحمیدرضا طباطبایی" عضو کمیسیون قضایی مجلس ، در ارتباط با حق مشروع ایران در غنی‌سازی اورانیوم گفت: طبق معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای، خواسته ایرانیان برای غنی سازی اورانیوم، کاملا به حق است و این در حالی است که ایران تنها کشوری است که در این زمینه تحت فشارهای مختلف قرار دارد.

وی ادامه داد: طبق معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای(ان پی تی)، غنی‌سازی اورانیوم، حق مشروع و قانونی ایران است و در این رابطه جایی برای مذاکره وجود ندارد.

طباطبایی افزود: ما به عنوان کشوری مستقل به کنوانسیون‌های بین‌الملل پیوسته‌ایم و در این زمینه تعهدات متقابل داریم و غنی‌سازی جز هیچکدام از ممنوعیت‌های معاهدات بین‌الملل نیست.

عضو کمیسیون قضایی مجلس در پایان گفت: از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران به عضویت کنوانسیون‌های منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در آمده است، بنابراین تبعات آن را هم پذیرفته و فعالیت‌های خود را در چهارچوب نظارت و مقررات آژانس پیگیری می کند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.