×

اجرای طرح امنیت اجتماعی بر اساس اولویتهای هر استان

اجرای طرح امنیت اجتماعی بر اساس اولویتهای هر استان

اجرای طرح امنیت اجتماعی بر اساس اولویتهای هر استان

اجرای-طرح-امنیت-اجتماعی-بر-اساس-اولویتهای-هر-استان وکیل 

سردار رادان خبر داد                               

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور از اجرای طرح امنیت اجتماعی با اولویت هر استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ احمدرضا رادان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: طرح امنیت اجتماعی تا زمانی که دغدغه مردم باشد در کشور اجرا می شود و در حال حاضر چگونگی اجرای آن بنا بر اولویتهای هر استان تعیین می شود.

این فرمانده ارشد نیروی انتظامی با اشاره به فعالیت گشتهای ارشاد گفت: لایه های مختلف طرح امنیت اجتماعی مانند طرح برخورد با بدحجابان، جمع آوری اراذل و اوباش براساس نیاز هر استان اجرایی می شود. به عنوان مثال ممکن است در یک شهر حجاب دغدغه اصلی مردم نباشد. بنابراین اجرای این بخش از طرح در آن شهر در اولویت قرار نمی گیرد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور یکی دیگر از عواملی که باعث اخلال در روند اجرای طرح امنیت اجتماعی شد را حوادث پس از انتخابات عنوان کرد و اظهار داشت: در زمانی مانند انتخابات اولویت کشور و نیروی انتظامی تغییر کرد و پرداختن به مسائل پس از انتخابات باعث عدم اجرای بعضی از ماموریتهای پلیس شد.

سرتیپ رادان در رابطه با حوادث پس از انتخابات گفت: پس از انتخابات عده ای سعی بر خارج کردن نیروهای تلاشگر از صحنه را داشتند تا بتوانند با خارج کردن این نیروها و مخدوش کردن شخصیت آنها به فعالیتهای خود بپردازند اما پرسنل بسیج و نیروی انتظامی که در اصل ولایت پذیری آنها شکی نیست، با قدرت در مقابل تمام تهدیدها ایستادند و من به عنوان یکی از مسئولین ناجا از تلاش یکایک ماموران نیروی انتظامی قدردانی و تشکر می کنم. چرا که این نیروها به طور شبانه روزی برای مقابله با تهدیدهای پس از انتخابات تلاش کردند. البته اشتباهاتی هم در این راستا مانند حادثه کهریزک از سوی چند تن از مامورین نیروی انتظامی صورت گرفت که مقامات قضائی از 10 نفر از ماموران این موضوع را بازخواست و پیگیری می کنند.

لایه های مختلف طرح امنیت اجتماعی مانند طرح برخورد با بدحجابان، جمع آوری اراذل و اوباش براساس نیاز هر استان اجرایی می شود
سردار رادان

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور در رابطه با حوادث کردستان گفت: در کردستان گروهی که خود را سلفی نامگذاری کردند با هدف ایجاد رعب و وحشت اقدام به ترورهای غیرهدفمند کردند تا فضای شهر را ناامن جلوه دهند و متاسفانه چهار نفر در این جریان ترور شدند. اما اقدامات خوب وزارت اطلاعات، سپاه و نیروی انتظامی باعث شد تا تمام عوامل این گروهک در دو مرحله عملیات شناسایی و دستگیر شوند.

وی با اشاره به نصب 400 دوربین نظارتی تا پایان سال در مناطق جرم خیز تهران گفت: یکی از روشهای پیشگیری از تخلفات و جرائم استفاده از دوربینهای مداربسته است و به همین علت پلیس با استفاده از تجهیزات الکترونیکی قصد بالا بردن احساس امنیت را در جامعه دارند.

سرتیپ رادان همچنین در رابطه با مشکلات ترافیکی تهران گفت: یکی از راهکارهای کنترل ترافیک افزایش دوربینهای نظارتی و کاهش فیزیکی ماموران در معابر است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور هدفمند کردن برخورد با جرایم رانندگی را یکی دیگر از موضوعاتی دانست که باعث کاهش ترافیک تهران می شود و گفت: موضوع ترافیک موضوعی است که دیگر دستگاهها در آن دخیل هستند به عنوان مثال فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی در جامعه باید نهادینه شود.

وی در رابط با کنترل ترافیک جاده ها گفت: خوشبختانه برنامه های مناسبی برای کنترل ترافیک جاده ها، پلیس در نظر دارد به طور مثال جاده تهران- مشهد در حال حاضر تحت نظارت دوربینهای پلیس قرار دارد و همین امر باعث شده است تا در تاریکی شب تخلفات از سوی این دوربینها به طور کامل ثبت شود و این موضوع باعث کاهش تخلفات راهنمایی و رانندگی و در نهایت تصادفات جاده ای شده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور در رابطه با هفته ناجا اظهار داشت: از 15 مهرماه تا 21 مهرماه سال جاری هفته ناجا نام گذاری شده است و در این هفته 16 نمایشگاه تخصصی در تهران و 100 نمایشگاه عمومی در تمام مراکز استان و شهرستانها برپا می شود.

سرتیپ رادان شعار هفته ناجا را انضباط، امنیت و سرمایه اجتماعی ذکر کرد و گفت: در این هفته برنامه هایی مانند آموزش دانش آموزان، جلسه تعاملی با نخبگان و اصناف و مانورهای مختلف بخشی از برنامه های هفته ناجا است.

خبرگزاری مهر

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.