×

سگهای مواد یاب هم در زندانهای ایران مواد مخدر کشف نکردند

سگهای مواد یاب هم در زندانهای ایران مواد مخدر کشف نکردند

رئیس سازمان زندانهای کشور گفت مجرب ترین ماموران مواد مخدر همراه با سگهای موادیاب بدون اطلاع قبلی وارد هشت زندان شدند ولی نتوانستند موادی کشف کنند

سگهای-مواد-یاب-هم-در-زندانهای-ایران-مواد-مخدر-کشف-نکردند وکیل 

رئیس سازمان زندانهای کشور گفت: مجرب ترین ماموران مواد مخدر همراه با سگهای موادیاب بدون اطلاع قبلی وارد هشت زندان شدند ولی نتوانستند موادی کشف کنند.

 چندی پیش مجتبی رحماندوست عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفته بود که توزیع مواد مخدر در خارج از زندان از سوی باند‌های داخل زندان کنترل و هدایت می‌شود. در رابطه با موضوعات مطرح شده با بسیاری از مسئولان بحث و گفت‌گو داشته‌ایم و آنها می گویند که افراد مواد مخدر را در زندان در بسته‌های پلاستیکی می‌بلعند و وارد زندان می‌کنند. اما توجیه این موضوع قابل قبول نیست، همانطور که در فرودگاه‌ها دستگاه‌های خاصی برای شناسایی مواد مخدر وجود دارد، برای تشخیص ورود مواد مخدر به زندان‌ها هم می‌توانند تدابیری بیاندیشند تا از ورود مواد مخدر جلوگیری کنند. برخی می گویند بخشی از مواد مخدر زندان‌ها توسط افرادی که به ملاقات آنها می ایند تأمین می شود اما باید گفت ملاقاتی‌ها که دیگر مواد مخدر را نمی‌بلعند و به هرحال توسط وسیله‌ای مواد را به آنان می‌رسانند. بنابراین با هر روشی که مواد مخدر به زندان‌ها آورده می‌شوند قابل توجیه نیست و نیروی انتظامی و قوه قضائیه باید شدیدترین برخوردها را با متخلفان داشته باشند.

در همین رابطه غلامحسین اسماعیلی رئیس سازمان زندانهای کشور در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد این اظهارات و اینکه همچنان مواد مخدر وارد زندانها می شود گفت: اینکه می گویند دستگاههای خاص برای کنترل مواد مخدر وجود دارد ولی سازمان زندانها استفاده نمی کند درست نیست چرا که برای ورود 7 دستگاه 17 کشور را دور زدیم و با توجه به تحریم ها امکان ورود این دستگاهها مشکل است حتی اگر هم بخواهیم وارد کنیم پولش را نداریم.

وی در مورد اینکه گفته شده همچنان مواد مخدر وارد زندان می شود و حتی برخی از باندهای مخدر از داخل زندان هدایت می شوند گفت: این نشان از بی اطلاعی آقایان است چرا که اولا ما نمی توانیم بگوییم صد درصد ورود مواد مخدر را به صفر رساندیم زیرا امکان تخلف یک کارمند یا سرباز وجود دارد. دوم آنکه چندی قبل از نیروی انتظامی خواستیم با سگ های ویژه مواد مخدر بدون اطلاع قبلی وارد هشت زندان کشور شوند که این کار انجام شد و حتی نیروهای مجرب نیروی انتظامی تعجب کردند چراکه نتوانستند حتی ذره ای مواد مخدر کشف کنند و این توفیق خوبی برای سازمان زندانها بوده است.

رئیس سازمان زندانهای کشور گفت: در این مورد به کمیسیون اجتماعی مجلس هم رفته ایم و هنوز هم آمادگی داریم تا هرگونه ابهام را برطرف کنیم. اما با این حال منکر ورود مواد مخدر به زندان نیستیم با این حال شدیدترین اقدامات را برای کاهش ورود مخدرها به زندان انجام داده ایم و به حداقل رسیده است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.