×

چگونگی ضبط و مصادره اموال قاچاقچیان

چگونگی ضبط و مصادره اموال قاچاقچیان

یک حقوقدان گفت قانون‌گذار در موارد 4، 5 و 8 قانون مجازات اسلامی، با توجه به میزان مواد و چگونگی عملکرد قاچاقچیان مجازات‌هایی را اعم از (حبس، شلاق، مصادره اموال و جریمه) برای این دسته از مجرمان تعیین کرده است

چگونگی-ضبط-و-مصادره-اموال-قاچاقچیان وکیل 

یک حقوقدان گفت: قانون‌گذار در موارد 4، 5 و 8 قانون مجازات اسلامی، با توجه به میزان مواد و چگونگی عملکرد قاچاقچیان مجازات‌هایی را اعم از (حبس، شلاق، مصادره اموال و جریمه) برای این دسته از مجرمان تعیین کرده است.

"محمدحسین صمدی" ، در ارتباط با مصادره اموال قاچاقچیان، اظهار داشت: مصادره به معنای گرفتن اموال له دولت از محکوم علیه به وسیله یکی از صورت‌های  مشخص شده در قوانین است که در در زمینه مبارزه با مواد مخدر مصادره از نوع خاص آن پیش‌بینی شده که با مصادره عام متفاوت است.

وی تصریح کرد: از آنجایی که حجم زیادی از آمار زندانیان، به خصوص زندانیان خارج از کشور را مجرمان مرتکب جرائم مواد مخدر  تشکیل می‌دهند، تعیین مجازات مصادره اموال برای این دسته از مجرمین راهکاری مناسب برای جلوگیری از این جرایم است.

صمدی ادامه داد: قانون‌گذار در موارد 4، 5 و 8 قانون مجازات اسلامی، با توجه به میزان مواد و چگونگی عملکرد قاچاقچیان مجازات‌هایی را اعم از (حبس، شلاق، مصادره اموال و جریمه) برای این دسته از مجرمان تعیین کرده است.

وی افزود: ماده 2 قانون راجع به جلوگیری ازعمل قاچاق توسط وسایل نقلیه موتوری، دریایی، وسیله اداره مرزبانی مصوب.1366.8.9 که مقرر داشته "هر گاه قاچاق به‌ وسیله وسایل نقلیه دریایی صورت گیرد، علاوه بر محکومیت مرتکب قاچاق، حکم به ضبط وسیله نقلیه به نفع دولت صادر خواهد شد، بنابراین این قانون مصداق بارزی از ضبط و مصادره بخشی از اموال است.

این حقوقدان در پایان گفت: درآمدهای ناشی از اجرای قانون مصادره توسط دستگاه‌های ذی‌ربط وصول و بدون دخل و تصرف در آنها به حساب خزانه ‌داری کل واریز می‌شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.