×

پیشنهاد تشکیل کارگروه ویژه اسید پاشی در قوه قضاییه

پیشنهاد تشکیل کارگروه ویژه اسید پاشی در قوه قضاییه

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اسیدپاشی امنیت روحی و روانی جامعه را خدشه‌دار می‌کند، پیشنهاد تشکیل یک کارگروه ویژه اسیدپاشی در قوه قضائیه را مطرح کرد

پیشنهاد-تشکیل-کارگروه-ویژه-اسید-پاشی-در-قوه-قضاییه وکیل 

 یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اسیدپاشی امنیت روحی و روانی جامعه را خدشه‌دار می‌کند، پیشنهاد تشکیل یک کارگروه ویژه اسیدپاشی در قوه قضائیه را مطرح کرد.

به گزارش ایسنا،میرهادی قره سیدرومیانی اظهار کرد: اسیدپاشی از لحاظ تقسیم‌بندی جرائم به جرائم علیه اشخاص مربوط می‌شود یعنی فردی جرمی را علیه فردی دیگر مرتکب شده باشد. اما بازتاب اسیدپاشی مثل سایر جرائم نیست.

وی ادامه داد: اسیدپاشی امنیت روحی، روانی و اجتماعی را از بین می‌برد و به آن خدشه وارد می‌کند. بر همین اساس اسیدپاشی هم جنبه جرم علیه شخص دارد و هم جنبه از بین بردن آرامش و امنیت روانی عمومی و تشویش اذهان عمومی.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه در حوزه مبارزه با اسیدپاشی خلاء قانونی نداریم، گفت: همکاران ما در دستگاه قضایی باید با ظرافتی از قوانین فقه و حقوق استفاده کنند که مجازات اسیدپاشان متناسب با انگیزه‌های مجرمانه آنان باشد.

قره‌سید رومیانی افزود: باید بررسی‌های لازم در رابطه با اسیدپاشی انجام شود و اگز نیاز باشد کارگروهی در قوه قضاییه تشکیل شود که آمار اسیدپاشی را بررسی و این موضوع را آسیب‌شناسی کند که این پدیده بیشتر در کدام مناطق کشور اتفاق می‌افتد. بافت‌های بومی هم باید درنظر گرفته شود.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون حقوقی خاطر نشان کرد: این کارگروه باید از کارشناسان قضایی، جامعه‌شناسی، فرهنگی و دینی تشکیل شود تا بتواند این مسئله را آسیب‌شناسی کند منتهی این مسئله به برخورد سریعی از سوی قوه قضاییه نیاز دارد چون امنیت روانی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد تشکیل این کارگروه ضروری باشد، از قوه قضاییه خواست در برخورد با اسیدپاشان مجازات متناسب با جرم را اعمال کند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.