×

احتمال ارائه لایحه از سوی دولت برای رفع فیلتر فیسبوک

احتمال ارائه لایحه از سوی دولت برای رفع فیلتر فیسبوک

یک نماینده مجلس گفت شنیده ایم که دولت در حال بررسی رفع فیلتر فیس بوک است و شاید بخواهد برای رفع فیلتر فیس بوک لایحه ای به مجلس ارائه دهد

احتمال-ارائه-لایحه-از-سوی-دولت-برای-رفع-فیلتر-فیسبوک

یک نماینده مجلس گفت: شنیده ایم که دولت در حال بررسی رفع فیلتر فیس بوک است و شاید بخواهد برای رفع فیلتر فیس بوک لایحه ای به مجلس ارائه دهد.

به نوشته سایت فرارو، علی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس امروز، گفت: «نیاز است که دولت در خصوص رفع فیلتر فیس بوک در کمیسیون فرهنگی پاسخگو باشد.»

علی طاهری از احتمال ارائه لایحه از سوی دولت برای رفع فیلتر فیس بوک خبر داد و افزود: «شاید در خصوص این موضوع دولت بخواهد لایحه بدهد ولی ما از این موضوع اطلاعی نداریم. ولی در مجموع، براساس قانون این موضوع را بررسی خواهیم کرد.»

بر اساس این گزارش، اگر دولت اقدام به ارائه لایحه برای رفع فیلتر فیس بوک کند، عملا توپ رفع فیلتر فیس بوک را در زمین مجلس انداخته است و در صورتی که مجلس نیز با این رفع فیلتر موافقت کند، این شورای نگهبان خواهد بود که باید نظر نهایی را در این باره ارائه کند.

به این ترتیب دولت عملا بار مسئولیت این مسئله را از روی دوش خود برداشته است. این در حالی است که هم اکنون نیز دولت می تواند از طریق کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ به شکلی قانونی اقدام به رفع فیلتر فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی کند.

دولت شش نماینده در این کمیته دارد که می تواند هر طرحی را به تصویب برساند و یا وتو کند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.