×

محدودیت های اشتغال زنان مغایر با قانون اساسی است

محدودیت های اشتغال زنان مغایر با قانون اساسی است

یک حقوقدان با اشاره به طرح اخیر مجلس مبنی بر عدم استخدام بانوان مجرد گفت محدودیت‌های اشتغال زنان قطعا با قوانین داخلی و بین‌المللی و به ویژه با اصل 128 قانون اساسی کشورمان مغایرت دارد

محدودیت-های-اشتغال-زنان-مغایر-با-قانون-اساسی-است وکیل 

یک حقوقدان با اشاره به طرح اخیر مجلس مبنی بر عدم استخدام بانوان مجرد گفت: محدودیت‌های اشتغال زنان قطعا با قوانین داخلی و بین‌المللی و به ویژه با اصل 128 قانون اساسی کشورمان مغایرت دارد.

"مسعود البرزی"با اشاره به طرح اخیر مجلس مبنی بر عدم استخدام بانوان مجرد اظهار داشت: تصویب این طرح به معنای نادیده گرفتن شرایط جامعه امروز است، چرا که بخش اعظمی از زنان امروزه در توسعه کشور نقش اساسی ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به آثار و نتایج طرح اخیر مجلس ادامه داد: چنانچه این طرح به تصویب نهایی برسد، اشتغال زنان به شدت محدود خواهد شد و آنان به انتهای لیست استخدام‌ها سقوط خواهند کرد.

البرزی افزود: طرح اخیر مجلس مبنی بر محدود کردن اشتغال زنان در جامعه موجبات حذف مشارکت گروهی از زنان تحصیل‌کرده را در پی خواهد داشت که این امر با سیاست‌های کلی نظام از جمله اصل 44 مغایرت دارد.

این حقوقدان افزود: محدودیت‌های اشتغال زنان قطعا با قوانین داخلی و بین‌المللی و به ویژه با اصل 128 قانون اساسی کشورمان مغایرت دارد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.