×

احمدی اگر قوانین موجود اجرا شوند، از حقوق شهروندی شده است

احمدی اگر قوانین موجود اجرا شوند، از حقوق شهروندی شده است

یک وکیل دادگستری گفت تا زمانی که نظارت کافی برای اجرای قوانین وجود نداشته باشد، تدوین قانون جدید تاثیری بر حل مشکلات نخواهد داشت

احمدی-اگر-قوانین-موجود-اجرا-شوند،-از-حقوق-شهروندی-شده-است وکیل 

یک وکیل دادگستری گفت: تا زمانی که نظارت کافی برای اجرای قوانین وجود نداشته باشد، تدوین قانون جدید تاثیری بر حل مشکلات نخواهد داشت.

نعمت احمدی اظهار کرد: ما در کشور یک قانون مادر به نام قانون اساسی داریم که فصل سوم آن مربوط به حقوق آزادی‌های فردی است. همچنین چندین اصل از اصول قانون اساسی به حقوق و آزادی‌های فردی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: در قانون آیین دادرسی کیفری موارد و مصادیقی داریم که باید رعایت شوند و از جمله آن می‌توان به حقوق و آزادی‌های فردی و اجتماعی اشاره کرد.

احمدی با اشاره به بخشنامه‌ آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در سال 88، اظهار کرد: این بخشنامه به حقوق شهروندی معروف شد و نمایندگان مجلس ششم کلیات این بخشنامه را به قانون تبدیل کردند و اگر آن اجرا شود، نیازی به قانون جدید در این رابطه نداریم.

این حقوقدان با تاکید بر اینکه یک نظارت دقیق باید بر اجرای حقوق شهروندی وجود داشته باشد، گفت: مطمئن باشید اگر همین قوانین موجود اجرا شوند از حقوق و آزادی‌های فردی و شهروندی محافظت شده است.

این وکیل دادگستری خطاب به رییس‌جمهور گفت: شما که حقوقدان هستید قوانین موجود در زمینه حقوق شهروندی را اجرا کنید.

این حقوقدان اظهار کرد: تا زمانی که نظارت را تقویت نکنیم مشکلی حل نخواهد شد؛ بنابراین به جای اینکه دنبال تدوین قانون جدیدی باشیم باید به نظارت بیشتر تکیه کنیم.

احمدی اضافه کرد: رییس‌جمهور برابر اصل 113 قانون اساسی ناظر بر اجرای قانون است. رییس قوه قضاییه مطابق با بند دوم اصل 156 قانون اساسی ناظر بر حسن اجرای قوانین است و رییس قوه مقننه با داشتن کمیسیون‌های مختلف ناظر بر اجرای قانون است. اشکال عمده ما عدم نظارت بر عملکرد کسانی است که ناقض حقوق شهروندی هستند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.