×

سوالات حقوق تجارت اختبارآبان ماه 1389

سوالات حقوق تجارت اختبارآبان ماه 1389

سوالات حقوق تجارت اختبارآبان ماه 1389

سوالات-حقوق-تجارت-اختبارآبان-ماه-1389

بسمه تعالی
سوالات حقوق تجارت اختبار کارآموزان دوره دوم
کانون وکلای دادگستری استان بوشهر آبان ماه 1389
وقت : یک ساعت

1-شرکت سهامی خاص بوشهر سرام با سرمایه یک میلیون ریال تشکیل وسه سال بعد با بدهی سی میلیون ریال متوقف گردیده است به نحویکه دارایی آن برای تادیه دیونش کافی نمی باشد . یکی از طلبکاران شرکت با در دست داشتن قراردادی به مبلغ مطالبه یک میلیون ریال به شما مراجعه می کند تا برای اوطرح دعوی نماید .
شما چه دعوی یا دعاوی وعلیه چه شخص یااشخاصی طرح خواهید کردتا موکلتان بتواند به طلب خود برسد . استدلال خود را توضیح دهید ؟(2نمره)

2-یکی ازمدیران شرکت سهامی که حق امضاء ذیل قراردادهای شرکت با اشخاص ثالث ندارد ، قراردادی به ارزش یکصد میلیون ریال برای خرید یکدستگاه خودرو بنام شرکت وبامهر شرکت که بصورت غیرمجاز نزد اوست منعقد می کند . بامراجعه فروشنده به شرکت برای دریافت طلب خود (ثمن) باعذر عدم اختیار نماینده شرکت مواجه می شود . بامراجعه فروشنده به شما ، چه دعوا یا دعاوی طرح خواهید کرد. استدلال خود را درهردعوی که طرح می کنید بیان نمایید ؟(3نمره)

3-چکی به مبلغ سی میلیون ریال صادره از آقای الف نزد «ب» امانت است و«ب» باخیانت آن را مصروف خرید لوازم خانه در مغازه «ج» می کند . بامراجعه «ج» به بانک وعدم موجودی حساب ، علیه «الف» طرح دعوی می کند . چنانچه شما وکیل «الف» باشید طرح (یادعاوی) یا دفاع خود را مختصراً توضیح دهید . (2نمره)

4-وضعیت سرقفلی وحق کسب وپیشه در وضعیت قانون قدیم وجدید را مختصراً توضیح دهید ؟(3نمره)

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.