×

تاسیس پژوهشگاه پیشگیری از وقوع جرم در سال 93

تاسیس پژوهشگاه پیشگیری از وقوع جرم در سال 93

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت پیشگیری از وقوع جرم اقدامی فکری است و پرونده‌خوانی نیست

تاسیس-پژوهشگاه-پیشگیری-از-وقوع-جرم-در-سال-93

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: پیشگیری از وقوع جرم اقدامی فکری است و پرونده‌خوانی نیست.

 سیدعلیرضا صدرحسینی طی سخنانی در نشست تخصصی معاونین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌های کل، اظهار کرد: ضعف‌های زیادی در زمینه نیروی مدیریتی در معاونت پیشگیری از وقوع جرم وجود دارد که با نیروهای مختلف از جمله حضور آقای امیری اصفهانی توانسته‌ایم این ضعف را تا حدودی برطرف کنیم.

وی تاکید کرد: کار معاونت پیشگیری از وقوع جرم این نیست که اگر در تخریب جنگل‌ها و محیط زیست نیرو کم داریم برای افزودن نیرو از این معاونت استفاده شود بلکه معاونت پیشگیری از وقوع جرم نقش مدیریتی و هدایتی را در شناسایی راه‌های پیشگیری از وقوع جرایم ایفا می‌کند.

صدرحسینی با اشاره به تشکیل معاونت پیشگیری از وقوع جرم در استان‌ها، ادامه داد: ما در معاونت پیشگیری از وقوع جرم در تمامی استان‌ها نیز وظیفه هدایت، مدیریت و ارزیابی را بر عهده داریم.

وی با بیان این که ریاست قوه قضاییه توجه ویژه‌ای به امر پیشگیری از وقوع جرم دارد، ادامه داد: رییس دستگاه قضا کار پیشگیری از وقوع جرم را در حد معاونت ارتقاء داده است و در حدود سه سالی که از تاسیس این معاونت می‌گذرد کارهای ارزنده‌ای انجام شده است و امیدوارم چند سال دیگر ما بتوانیم بگوییم که معاونت پیشگیری از جرم نقش موثری در پیشگیری از جرایم و آسیب‌ها در کشور داشته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با تاکید بر این که کار پیشگیری از وقوع جرم کار فکری است و پرونده‌خوانی نیست، افزود: ما در تمام عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اداری و قضایی کشور باید ببینیم چه جرایمی اتفاق می‌افتد و زمینه‌های وقوع جرایم را شناسایی کنیم و اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم به چند هزار نیروی فکری و مطالعاتی نیازمندیم.

وی با بیان اینکه امید است بتوانیم پژوهشگاه پیشگیری از وقوع جرم را تاسیس کنیم، گفت: در این پژوهشگاه می‌توان از هیات علمی پاره‌وقت و نیروهای فکری و با تجربه استفاده کرد. اگر بتوانیم چنین شبکه‌ای را ایجاد کنیم پیشگیری از وقوع جرم تحقق می‌یابد، ولی در غیر این صورت موضوع پیشگیری از وقوع جرم به جایی نمی‌رسد.

وی افزود: برای تاسیس پژوهشگاه پیشگیری از وقوع جرم در ابتدا باید پژوهشکده آن را تاسیس کنیم و در گام بعدی آن را به پژوهشگاه تبدیل نماییم. اهتمام ما در سال 93 در معاونت پیشگیری از وقوع جرم، توجه به بخش پژوهشکده و جذب نیروهای فکری خوب است.

وی درباره لایحه پیشگیری از وقوع جرم گفت: لایحه پیشگیری از وقوع جرم در مجمع تشخیص مصلحت است. یک راه این بود که این لایحه در شورای نگهبان یا مجلس تغییر کند و راه دیگر این بود که خود مجمع تشخیص مصلحت آن را تغییر دهد و در اواخر مهر ماه امسال مقام معظم رهبری اجازه تغییر لایحه پیشگیری از وقوع جرم را بنا به خواسته رئیس مجمع تشخیص مصلحت، دادند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.