×

آزادی 9 هزار مددجوی قزلحصاری با ابلاغ بخشنامه کاهش جمعیت کیفری

آزادی 9 هزار مددجوی قزلحصاری با ابلاغ بخشنامه کاهش جمعیت کیفری

در راستای اجرای بخشنامه ابلاغی قوه قضاییه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری، تعداد 9145 نفر با استفاده از طرح مرخصی پایان حبس، آزاد شدند

آزادی-9-هزار-مددجوی-قزلحصاری-با-ابلاغ-بخشنامه-کاهش-جمعیت-کیفری وکیل 

در راستای اجرای بخشنامه ابلاغی قوه قضاییه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری، تعداد 9145 نفر با استفاده از طرح مرخصی پایان حبس، آزاد شدند.

 حسینی درباره اجرای دستورالعمل و سیاست‌های قوه قضاییه مبنی بر مقابله با بحران تراکم جمعیت کیفری، گفت: واحد قضایی این مرکز با هدف کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های ناشی از زندان و برقراری روابط عاطفی با خانواده‌ها مددجویان را به مرخصی پایان حبس اعزام کردند.

وی درباره طرح آزادی مددجویان بعد از ایام مرخصی، گفت: اعطای مرخصی منجر به آزادی مددجویان این فرصت را برای آن‌ها فراهم می‌کند تا با تعمق در رفتار و سکنات گذشته خود زندگی سعادتمندانه‌ای را در جامعه آغاز کنند.

حسینی، اساسی‌ترین برنامه پیشگیری برای مجرمین در طول تحمل کیفر را شناخت و معرفت مددجویان نسبت به خود دانست، افزود: افزایش عزت نفس و تجدید احساسات و همچنین تقویت مهارت‌های اجتماعی می‌تواند در پیشگیری از گرایش مجدد بزه و بزهکاری مؤثر باشد.

وی تصریح کرد: توجه به خواسته زندانیان به‌خصوص در بحث بررسی مشکلات قضایی آنان می‌تواند ما را در راستای رسیدن به خفظ حقوق شهروندی و کرامت انسانی آنان یاری کند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.