×

رشته کارشناسی ارشد حقوق خانواده از بهمن ماه ایجاد می شود

رشته کارشناسی ارشد حقوق خانواده از بهمن ماه ایجاد می شود

رییس پژوهشکده دانشگاه شهید بهشتی از ایجاد رشته کارشناسی ارشد حقوق خانواده از بهمن ماه امسال در این دانشگاه خبر داد و گفت به زودی رشته کارشناسی ارشد حقوق کودک نیز ایجاد می شود

رشته-کارشناسی-ارشد-حقوق-خانواده-از-بهمن-ماه-ایجاد-می-شود

رییس پژوهشکده دانشگاه شهید بهشتی از ایجاد رشته کارشناسی ارشد حقوق خانواده از بهمن ماه امسال در این دانشگاه خبر داد و گفت: به زودی رشته کارشناسی ارشد حقوق کودک نیز ایجاد می شود.

ˈمحمد روشن ˈ روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک افزود : حدود هفت دانشجو از بهمن ماه در رشته کارشناسی ارشد حقوق خانواده پذیرش می شوند.

وی با اشاره به گسترش نظام آموزشی کشور اظهار داشت: سعی کرده ایم در این رشته دانشجویان کمتری با کارایی بالاتر تربیت کنیم به طوری که دو نفر از این هفت دانشجو از استعدادهای درخشان و رتبه های برتر کشوری هستند.

رییس پژوهشکده دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: رشته کارشناسی ارشد حقوق کودک نیز در حال تدوین است که به زودی برای تصویب به شورای گسترش آموزش عالی کشور فرستاده می شود.

روشن با بیان اینکه در اردیبهشت سال آینده ششمین کنگره بین المللی آسیب شناسی خانواده برگزار می شود، اضافه کرد:سعی داریم خانواده ها را مورد آسیب شناسی قرار داده و از حقوق کودکان دفاع کنیم.

وی بر ضرورت نقش سازمان های غیر دولتی برای ورود به بحث های آسیب شناسی خانواده مانند افزایش سقط جنین تاکید کرد.

رییس پژوهشکده دانشگاه شهید بهشتی گفت: به طور مثال آمار سقط های جنین در کشور افزایش نشان می دهد به طوری که از یک نمونه آماری 30 هزار نفری، 150 نفر طی یک ماه سقط جنین داشته اند.

روشن ادامه داد:در گذشته افرادی که تمایل به فرزندآوری نداشتند، وسایل پیشگیری به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می گرفت اما اکنون این وسایل رایگان توزیع نمی شود که افزایش سقط های جنینی را موجب شده است.

رییس پژوهشکده دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه موافق افزایش متناسب جمعیت هستیم، گفت: باید به فکر این اتفاق بد بود و از روند آن جلوگیری کرد.

منبع : اتحادیه ساسری کانون های وکلای دادگستری ایران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.