×

آمریکا به منظور بهره برداری سیاسی، تعهدات خود را نقض می کند

آمریکا به منظور بهره برداری سیاسی، تعهدات خود را نقض می کند

یک حقوقدان بین‌الملل گفت نقض تعهدات در توافقنامه ژنو از سوی آمریکا به خوبی نشان می‌دهد که غرب در قضایایی همچون پرونده هسته‌ای ایران رویکرد حقوقی ندارد، بلکه به دنبال بهره‌برداری سیاسی در جهت حفظ منافع خود است

آمریکا-به-منظور-بهره-برداری-سیاسی،-تعهدات-خود-را-نقض-می-کند وکیل 

یک حقوقدان بین‌الملل گفت: نقض تعهدات در توافقنامه ژنو از سوی آمریکا به خوبی نشان می‌دهد که غرب در قضایایی همچون پرونده هسته‌ای ایران رویکرد حقوقی ندارد، بلکه به دنبال بهره‌برداری سیاسی در جهت حفظ منافع خود است.

"یدالله عسگری"  با اشاره به نقض توافقنامه ژنو و تصویب تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا اظهار دشت:  این امر علاوه بر اینکه موجب تخریب فضای حاکم بین دو کشور می‌شود، مغایر تعهدات توافق‌شده در ژنو است.

وی ادامه داد: بر اساس اصل "نقض در معاهدات دوجانبه یا چند‌جانبه از سوی یکی از طرف‌های معاهده" که طرفی حق دارد معاهده را فسخ کند، بنابراین ایران می‌تواند به صورت متقابل از انجام تعهدات در توافقنامه ژنو سرباز زند.

عسگری با بیان اینکه تصویب تحریم‌های جدید علیه  جمهوری اسلامی ایران در حالی اتفاق افتاد که کشورمان بر لزوم اعتماد‌سازی طرف مقابل تاکید داشت، افزود: این تخلفات از سوی امریکا نشان می‌دهد این کشور در آینده نیز نمی‌تواند به تعهدات خود پایبند باشد.

این حقوقدان بین‌الملل در پایان خاطرنشان کرد: نقض تعهدات در توافقنامه ژنو از سوی آمریکا به خوبی نشان می‌دهد که غرب در قضایایی همچون پرونده هسته‌ای ایران رویکرد حقوقی ندارد بلکه به دنبال بهره‌برداری سیاسی در جهت حفظ منافع خود است.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.