×

ده ابهام در آیین نامه قانون حمایت از خانواده، ازدواج موقت تبصره ندارد

ده ابهام در آیین نامه قانون حمایت از خانواده، ازدواج موقت تبصره ندارد

نایب رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق گفت 10 ابهام در آیین‌نامه قانون حمایت از خانواده را بررسی کردیم و با سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور توافق کردیم تا این موارد بررسی شود چرا که به نظر بنده باید این ابهامات رفع شود

ده-ابهام-در-آیین-نامه-قانون-حمایت-از-خانواده،-ازدواج-موقت-تبصره-ندارد

نایب رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق گفت: 10 ابهام در آیین‌نامه قانون حمایت از خانواده را بررسی کردیم و با سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور توافق کردیم تا این موارد بررسی شود چرا که به نظر بنده باید این ابهامات رفع شود

علی مظفری در مورد قانون حمایت از خانواده و آیین‌نامه مربوط به ازدواج و طلاق اظهار داشت: روز گذشته در حضور علما و صاحبنظران بحثهایی در خصوص ابهامات قانون حمایت از خانواده‌ و آیین‌نامه مربوط به آن صورت گرفت و تذکر و نکات قانونی آن نیز مطرح شد که امیدواریم موارد رعایت شود.
 
وی با بیان اینکه کانون سردفتران ازدواج و طلاق وابسته به هیچ ارگانی نیست ادامه داد: ظرف یک هفته پیش آئین‌نامه ازدواج و طلاق به قوه قضاییه رسید ولی باید بگویم باید قبل از تصویب این آئین‌نامه مرتفع شود چرا که دچار ابهامات بسیاری است. بنده نامه‌ای به رئیس‌جمهور منتخب ارسال و مطرح کردم که سردفتر ازدواج و طلاق شأنش بیش‌تر است چرا که باید به این مسائل توجه شده و شان آن‌ها افزایش یابد.
 
مظفری گفت: بنده وکیل دادگستری نیز هستم ولی خود را سردفتر می‌دانم و حتی در محل کار خود تابلوی وکالت ندارم بنابراین از سردفتران دفاع می‌کنم.
 
وی با بیان اینکه در گذشته بخشنامه‌ای مطرح شد که سردفتران بالای 60 سال باید نامه‌ای از پزشکی قانونی گرفته و بعد بازنشسته شوند که این موضوع را ما اهانت‌آمیز می‌دانستیم بنابراین به معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه کرده و مطرح کردیم که این بخشنامه اشتباه است که خوشبختانه این موضوع مرتفع شد تا اگر سردفتری ناراحتی دارد و توان کار ندارد به پزشکی قانونی رفته و تائیدیه بگیرد و بازنشسته شود، افزود: به نظر بنده سردفتران تا 75 سالگی می‌توانند مشغول این امر باشند.
 
نایب رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق با بیان اینکه قانون حمایت از خانواده چند ابهام مهم دارد، اظهار داشت: 10 ابهام در آیین‌نامه قانون حمایت از خانواده را بررسی کردیم و با سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور توافق کردیم تا این موارد بررسی شود چرا که به نظر بنده باید این ابهامات رفع شود. گفته شده که یک هفته برای برطرف شدن ابهامات فرصت است ولی به نظر بنده تا عید هم این موضوع ادامه دارد.
 
مظفری با بیان این که در خصوص جواب آزمایش ازدواج موقت‌ و ازدواج مجدد ابهاماتی در آیین‌نامه قانون حمایت از خانواده وجود دارد که باید مرتفع شود، گفت: ماده 22 قانون حمایت از خانواده در خصوص ازدواج موقت است که حتی یک تبصره نیز در آن در نظر گرفته نشده است. بنابراین این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد. همچنین ابهاماتی در این قانون در خصوص آزمایشات وجود دارد که حتی بیماری‌های واگیردار نیز گواهی آن برای سردفتر ارسال شود که به طور کلی این موضوع نیز دارای ابهام است چرا که ویروس سرماخوردگی از بیماری‌های واگیردار است.
 
نایب رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق با بیان این‌که ماده‌ای در خصوص مهریه و 110 سکه بهار آزادی وجود دارد که این موضوع نیز باید مورد بررسی قرار گیرد چرا که مشکلاتی به همراه خواهد داشت، اظهار داشت: تمام مسائل و ابهامات ثبتی نیز در آیین‌نامه بسیار است بنابراین باید آن را رفع کنیم. همچنین ماده 35 و 32 قانون حمایت از خانواده نیز دچار ابهام است که به طور کلی باید قبل از تصویب این پیش‌نویس مسائل و مشکلات و ابهامات حل شود.
 
مظفری ادامه داد: باید در زمانی که به ما مهلت دادند ابهامات را رفع کنیم چرا که آن‌ها منتظر ما نمانده و به رئیس قوه قضاییه ابلاغ می‌کنند.

منبع : خبرگزاری مهر

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.